Winnaars Beauty Press Innovation Awards : Babor en Allessandro

04.03.2013 | Branchenieuws | 1218 keer bekeken
Winnaars Beauty Press Innovation Awards : Babor en Allessandro

Wat is het meest innovatieve beautyproduct in de branche uiterlijke verzorging? VNU Exhibitions organiseert tijdens Beauty Trade special voor de 6e keer de Beauty Press Innovation Award. Hierbij worden nieuwe, innovatieve professionele producten die op Beauty Trade special gelanceerd worden in de spotlights gezet.  Voor het eerst dit jaar zijn er twee prijzen: een Innovation Award van de vakbladen én een prijs van de consumentenmagazines. De Innovation Award categorie vakjury is gewonnen door Babor met Cellulair Ultimate Derma Optimizer en de Innovation Award category consumentenjury gaat naar Allessandro met het product Striplac!

Babor wint Beauty Press Innovation Award 2013 categorie vakjury

Het winnende product is Doctor Babor Derma Cellular Ultimate Derma Optimizer. Een soort ‘prive-laboratorium’ verpakt in een shiny box. Het innoverende huidverzorgingsconcept bestaat uit  een multifunctioneel serum als basis, aangevuld met vier boosters die ieder op zich het effect van het serum vergroten. Zo is er een booster voor een frissere blik en hydratatie, eentje voor een ultieme detox, een booster voor een ontspannende verzorging en tot slot eentje voor een liftend effect. Al naar gelang de behoefte van de huid, het serum en de gewenste booster opendraaien en een pipetlengte in de handpalmen doen, vermengen, en aanbrengen op gezicht, hals en decolleté. Toepassingen als kuur zijn ook mogelijk. Prijs: 50 ml serum en 4 x 10 ml booster € 169,00.De tweede plaats kende de vakjury toe aan het merk Matis met Matiskin. Een innoverende, drinkbare schoonheidsbehandeling bestaande uit ampullen met hyaluronzuur. De ampullen worden in kuurverband gebruikt en stimuleren zo het niveau van de vochtbalans in de huid. Prijs € 86,50 voor 14 ampullen. De derde plaats voor het merk Reviderm met Lip Perfection Plumper (€ 39,00). Dit hoog geconcentreerde lipserum verbetert zonder injecties de binnen- en buitenkant van de lipstructuur

Bekijk hier het filmpje van de uitreiking

 

Alessandro wint Beauty Press Innovation Award 2013 categorie consumentenjury

Het winnende product van Allessandro is Striplac. Een nagellak die tot tien dagen houdt zonder los te laten en die zonder oplosmiddel of nagellakremover te verwijderen is. Striplac breng je aan als een nagellak en droog je 60 seconden in de compacte LED-lamp zodat de nagels uitharden. Het effect is een mooi, glanzend lakresultaat.  Striplac is er in 24 trendkleuren, van de meest actuele roodnuances tot sophisticated nude tinten. De complete set bestaat uit een LED-lamp, diverse kleuren lak en aanvullende materialen zoals een multivijl, prijs € 98,95. De afzonderlijke nagellak (8 ml) kost € 16,95. 

De tweede prijs is voor Florint met Balancing Alpine Complex van Dr. Spiller. Een probleemoplosser voor de vette huid en deze crème is zowel overdag als ’s nachts te gebruiken (€ 42,50/50 ml).  Als nummer drie eindigt de Radiance DNA intensive cream van Mesoestetic (€75,00/50 ml). Dit product is speciaal ontwikkeld voor de huid waarbij de rimpels erg diep zijn en de contouren vervagen. Het product werk preventief op veroudering, maar ook op bestaande rimpels, verslapping van de huid en ontspant de contraherende spieren die de diepe rimpels veroorzaken.

Beauty Trade Special

De Beauty Press Innovation Award is gekoppeld aan de vakbeurs voor schoonheidsspecialisten, de Beauty Trade special die plaatsvindt van 23 t/m 25 maart 2013 in Jaarbeurs Utrecht. Exposanten konden hun beursnoviteiten inzenden om deze te laten beoordelen door een hoogwaardige jury, bestaande uit de hoofdredacteuren van de beauty-vakmagazines van Nederland en beauty-redacteuren van glossy titels en sites. De jury beoordeelde vanuit eigen expertise de producten op innovatie, originaliteit en presentatie en selecteerde een top 10 die tijdens de beursdagen prominent gepresenteerd wordt.

 

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren