Wie levert huidverzorging op maat voor de 45 plusser?

24.07.2014 | Trends | 2031 keer bekeken
Wie levert huidverzorging op maat voor de 45 plusser?

In de verzadigde markt voor 45 + cosmetica ondervinden vrouwen problemen om producten te kiezen die bij ze passen. Er zijn zoveel anti-rimpel crèmes dat ze door het bos de bomen niet meer zien. In plaats van de introductie van het zoveelste geweldige anti-aging product kunnen merken beter unieke en persoonlijke winkelervaringen bieden, aldus het marktonderzoekbureau Canadean.

Het onderzoekbureau geeft aan dat meer dan een vijfde van de vrouwen in de leeftijd van 45+ op zoek is naar huidverzorgingsproducten die bij ze passen. Joanne Hardman, onderzoeker bij Canadean, zegt: "vrouwen ontwikkelen hun huidverzorgingsroutine in hun twintiger jaren en nemen deze routine hun verdere leven mee. Maar de huid verandert door de jaren heen, en dat betekent dat beautyroutines moeten worden aangepast". Canadean ziet een groot potentieel voor merken die vrouwen ouder dan 45 een persoonlijke winkelervaring bieden, waarbij zij meer kunnen leren over verschillende huidverzorgingsproducten en effectieve oplossingen voor hun eigen huidtype. Hardman is van mening dat merken die iets unieks aan hun klanten geven succesvol zullen zijn: "Er is een reële groei kans voor merken die een op maat gesneden oplossing bieden aan vrouwen ouder dan 45!”

Op basis van deze inzichten heeft NIVEA in het Verenigd Koninkrijk een nieuwe campagne gemaakt voor vrouwen tussen 40 en 60. Zij kunnen hun huid laten doormeten door middel van multi-zintuiglijke meetstations in grote winkelcentra. Het zal niemand verbazen dat er na de huidanalyse altijd een Nivea product geadviseerd zal worden.

En wat doen wij als schoonheidsspecialisten met deze kennis? Zijn wij niet de hele dag bezig met huidverzorging op maat?  Wij zijn immers in staat als geen ander om merken en/of producten te adviseren die bij het huidtype van de klant passen. Of is het misschien zo dat we dit wel doen, maar dat we vergeten om dit aan (potentiele) klanten te vertellen? Dat zou toch echt een gemiste kans zijn!

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (1)

Reageren
  • 28.07.2014 - 16:45 uur | Martin Graaman

    Maak als schoonheidsspecialist gebruik van de publiciteit die Nivea met deze campagne genereert.