Wellness visie van 2018

21.12.2017 | Trends | 1207 keer bekeken
Wellness visie van 2018

Wellness in de breedste zin van het woord is in 2018 nog steeds booming. De afgelopen periode zagen we vooral dat ontspanning voor lichaam en geest gezocht werd in luxe korte wellness breaks om te relaxen en nieuwe energie op te doen. De trends voor 2018 vinden we juist weer dichter bij huis, om preciezer te zijn: in de schoonheidssalons. Welke trends zien we en hoe kun jij daar als schoonheidsspecialist het beste op in spelen?

Dit jaar ging alles over hygge (de Deense hype voor een gelukkig leven oftewel gezelligheid), lagom (een Zweedse manier van leven: niet te veel en niet te weinig) en mindfulness (open en bewust aanwezig zijn in het huidige moment), maar wat is het volgende dat we kunnen verwachten om je klanten in de salon te helpen relaxen en die positieve vibes in stand te houden? Lees snel mee welke wellness trends 2018 zullen domineren!

Zwijgen is goud...

Kun jij je herinneren wanneer je voor het laatst echt pure stilte hebt ervaren? Van sommige geluiden kunnen we echt genieten. Denk aan het ruisen van de zee of de vogeltjes die je 's morgens wakker zingen. In plaats daarvan worden we nu gewekt door WhatsApp-berichten of e-mails op je telefoon die directe actie vereisen. Zelfs 's nachts lijkt het leven van overdag gewoon door te gaan met druk verkeer op de weg of lallende mensen op straat. Geluid is er overal en altijd lijkt wel! Juist om die reden zien we de opkomst van een nieuw soort wellnessretraite - de stille salon - die klanten helpt de drukte in het hoofd even uit te schakelen en zich volledig over te geven aan de stille verwennerij. Laat dus tijdens de behandeling het praatje over de vakanties, kinderen en werk achterwege en houd de lippen op elkaar. Leg wel de reden hiervoor even uit.

Wabi Sabi

Huh? Je zou bijna denken dat dit een heerlijk gerecht op het sushi-menu is, maar niets is minder waar. In Japan is Wabi Sabi al heel lang een 'way of living'; een levensfilosofie die rust brengt. Wabi (wat 'voorbijgaande schoonheid' betekent) en Sabi ('door waarderende ogen kijken') gaat eigenlijk over het omarmen van imperfectie. Waardering en dankbaarheid voor de simpele dingen in het leven. Jouw klanten worden ouder en krijgen meer rimpeltjes in het gezicht. Dat is een onderdeel van de natuur. En zeg nu zelf, dat geeft toch karakter en echtheid? Natuurlijk is het fijn de ouder wordende huid te verwennen met hoogwaardige anti-aging behandelingen, maar is het niet dood vermoeiend om je vast te klampen aan ultieme symmetrie en volmaaktheid? Wijs je klant er dus op dat een paar rimpels meer of minder echt niet uitmaken, volgens de Wabi-Sabi-filosofie dan.

Kristallen

Nee, we hebben het hier niet over de fonkelende Swarovski-kristallen, maar de mysterieus gekleurde variant die je vindt in de spirituele winkeltjes. Naast het feit dat ze prachtig staan in je salon heeft elke (berg)kristal ook een eigen super power. Zo brengt rookkwarts een diep gevoel van rust waardoor spanningen en stress zo van jou en je klanten afglijden en helpt fluoriet je beter te concentreren op je werk en nieuwe ontwikkelingen te integreren. Pyriet daarentegen creëert weer een sprankelende energie en helpt negatieve energie uit je salon te transformeren. En ja, critici zullen misschien beweren dat ze een placebo zijn, maar ze zien er mooi uit en het kan geen kwaad om ze een kans te geven!

Dit artikel is geschreven door Maddy Weide.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren