Weet wat je waard bent!

26.03.2018 | Columns | 4483 keer bekeken
Weet wat je waard bent!

Prijzen verhogen? Vaak krijg ik te horen dat beauty ondernemers huiverig zijn om dit te doen. Ze zijn bang dat ze hun sympathie bij de klanten kwijtraken en hierdoor zelfs klanten verliezen. Maar als ondernemer mag jij vragen wat je waard bent! En wees gerust: jouw klanten zullen een prijsverhoging heus niet zo erg vinden, omdat ze vinden dat jij erg waardevol voor ze bent. 

Jouw klanten kiezen juist voor jou

Heb je je wel eens gerealiseerd waarom klanten speciaal naar jou toekomen? Ze zijn tevreden over de service die je biedt, de communicatie verloopt soepel of je hebt hun vertrouwen gewonnen. Maar het belangrijkste: je biedt diensten aan die hun problemen oplossen. Dit is voor jouw klant veel waard. Vraag jezelf daarom af hoeveel waarde jij biedt aan je klanten en of dit overeenkomt met de prijzen die je vraagt. Als jij een nieuwe cursus volgt en nieuwe skills leert, groei je. En als jij groeit, dan mogen jouw prijzen ook groeien, toch?!

Focus op de voordelen!

Jouw klanten komen naar jou toe, omdat het hen iets oplevert. Het is daarom belangrijk om je te focussen op de voordelen die jouw klanten ervaren als ze bij jou komen of jouw producten gebruiken. Hoe mooi de verpakking van een product is, is niet het meest interessante. Vertel juist wat het product doet en waarom dit juist bij de klant past. Let er goed op dat het waardevol is voor de klant en dat zij er echt iets aan hebben. Zo biedt je al een stuk meerwaarde. 

Extraatje

Wil je je klanten toch iets extra’s geven? Je bent snel geneigd om korting te geven, maar vermijdt dit juist. Indirect zeg je hier namelijk mee dat jouw diensten te hoog geprijsd zijn. Je klanten krijgen dan snel het gevoel dat ze normaal te veel betalen. Geef juist iets van waarde. Op deze manier is het voor de klanten die het missen een gemiste kans en krijgt niemand een nare bijsmaak. 

Wat is jouw ervaring als je je prijzen verhoogt? Heeft het je klanten gekost of juist nieuwe opgeleverd? Laat het ons weten!

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (1)

Reageren
  • 05.04.2018 - 18:31 uur | BERT VAN SETERS

    Een bijzonder waardevolle suggestie voor alle beauty-professionals die te weinig assertief zijn. Je bedrijfskosten stijgen jaarlijks zonder dat je er iets aan kan doen. Alleen als je je prijzen elk jaar dienovereenkomstig aanpast blijft je brutomarge op peil. En die heb je hard genoeg nodig om onderscheidend te blijven ondernemen !