Wat zijn jouw zakelijke goede voornemens voor 2015?

05.01.2015 | Columns | 1264 keer bekeken
Wat zijn jouw zakelijke goede voornemens voor 2015?

We zijn de Sint eigenlijk al vergeten, de kerstboom is de deur uit en de vuurwerkresten zijn al bijna allemaal opgeruimd. Het is duidelijk, 2014 ligt achter ons en we zijn een nieuw jaar ingegaan.

2015; nieuwe rondes, nieuwe kansen, zowel privé maar natuurlijk ook zakelijk. Waar kijk je nu met een glimlach op terug, en welke beslissingen pakten minder goed uit? Je hebt misschien al wel nagedacht over de successen die je aankomend jaar wil behalen.

Het is verstandig om plannen (zakelijke goede voornemens) te maken voor het nieuwe jaar. Stel voor jezelf doelstellingen, en deel deze op. Maak bijvoorbeeld een doelstelling voor het hele jaar, maar ook per kwartaal, per maand of zelfs per week. Op die manier heb je tijdig in de gaten of je een doelstelling gaat halen, en loop je niet aan het eind van het jaar achter de feiten aan te hollen. Een aantal voorbeelden zijn:

  • Nieuwe klanten aantrekken (hoeveel per maand, kwartaal, per jaar)
  • Meer omzet maken (hoe? prijzen omhoog, meer uren werken, bijbehandelingen aanbieden, meer thuisverzorging verkopen?)
  • Geld apart zetten voor een investering (nieuw meubilair, nieuwe apparatuur)
  • Trainingen en bijscholing volgen, om bijvoorbeeld een nieuwe specialisatie te kunnen bieden

En misschien wil je net als ik eigenlijk het roer wel drastisch omgooien, andere wegen gaan bewandelen een nieuw avontuur aangaan. Zelf ga ik het grootste gedeelte van eerste kwartaal gebruiken (ik heb immers nog zwangerschapsverlof tot eind februari) om mijn salon weer volledig draaiende te krijgen. Waar dat concreet op neer zal komen is dat ik veel tijd zal investeren om mijn diensten weer onder de aandacht te brengen bij bestaande en nieuwe klanten. Ook ga ik op zoek naar twee nieuwe collega’s én wil ik een aantal nieuwe diensten gaan aanbieden op het gebied van een gezonde lifestyle (eten, bewegen, afvallen) en figuurcorrectie. Je leest het, ik heb genoeg goede zakelijke voornemens. Deze voornemens moeten stuk voor stuk worden uitgewerkt. Welke zaken hebben prioriteit? Hoeveel tijd wil ik er in investeren, welk budget reserveer ik hiervoor maar ook, wanneer "trek je de stekker eruit" bij tegenvallend resultaat zodat je niet op een zinkend schip blijft dobberen?

Dit artikel is geschreven door Daphne Neufeglise

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren