Wat is de toegevoegde waarde van de specialist?

27.03.2015 | Columns | 1572 keer bekeken
Wat is de toegevoegde waarde van de specialist?

Nieuwsgierig en in de ban van de wellness @home hype, bracht ik laatst een bezoekje aan de badkamerspecialist. Ik woon in een appartement waar ik best wat ruimte heb, maar ik irriteer me al vanaf het begin aan de badkamer. De douche neemt zo'n twee derde van het totale oppervlak in beslag, en dat komt niet doordat de douche zo groot is. Tijdens een bezoek aan een badkamerspecialist heb ik me laten informeren over de mogelijkheden. De adviseur (lees: jonge, fanatieke en über-commerciële jongeman, die nog wat targets moest halen) verzekerde me dat ook ík een wellness @home kan laten creëren, zelfs op die vier vierkante meter.

Naamloos-1.jpg

Wellness @home?

Tegenwoordig is het trendy om je eigen wellness thuis te (laten) creëren. De mogelijkheden zijn oneindig; van diverse saunacabines tot op maat gemaakte luxe whirlpools, ergonomische baden, stoom- en infraroodcabines. Voor elke ruimte en behoefte is er een passende oplossing, als je de specialisten mag geloven. Je zet op de plankjes een VisaPure of een dergelijk product, je favoriete merk schoonheidsproducten en voilà: jij bent er klaar voor. En dan schrappen we meteen de bezoekjes aan de schoonheidsspecialist?

Met deze @home trend lijkt het alsof de consument de nieuwe professional is en een bezoek aan de professional overbodig wordt. Komt dit omdat de meeste consumenten minder te besteden hebben dan voorheen en op zoek gaan naar alternatieven? Of ligt het er aan dat de professional zijn of haar toegevoegde waarde (Unique Selling Points) niet goed weet over te brengen op de consument, waardoor deze niet overtuigd is van een salonbezoek?

De meerwaarde van de professional

Uiteraard kan ik ook zelf mijn crème met roterende bewegingen inmasseren (met behulp van dat elektrische apparaatje, bijvoorbeeld), twee keer per week scrubben, een maskertje aanbrengen, en twee keer per dag mijn huid verzorgen. En dat doe ik ook, want ik wil graag een mooie, frisse, zachte en gezonde huid. Maar, als mijn schoonheidsspecialiste dat één keer in de zes weken doet, is het toch echt wel anders. Dan voel ik me herboren. Bovendien ziet zij met haar professionele oog precies wat mijn huid nodig heeft. Al mijn woorden over stress en vermoeidheid zijn overbodig. Voor mij is de meerwaarde van de professional duidelijk, maar hoe krijgen wij de anderen overtuigd?

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (1)

Reageren
  • kirsten van der Linden
    30.03.2015 - 23:38 uur | kirsten van der Linden

    Weer precies verwoord zoals het is!