Vertrouwen is de basis voor succes

28.05.2014 | Columns | 1811 keer bekeken
Vertrouwen is de basis voor succes

Dit artikel is geschreven door Gerben de Jong van FYS Group


Merken (ook jouw schoonheidssalon is een merk) en bedrijven zijn gebouwd op vertrouwen. Bedrijven putten enorm veel uit het vertrouwen van de relaties die ze hebben met leveranciers, medewerkers, partners en klanten. Ja , het is mogelijk om een bedrijf te vertrouwen, elke dag vertrouwen we bedrijven. Maar het is niet gratis.

Een bedrijf dat gebaseerd is op lange termijn vertrouwen heeft twee dingen gedaan:

1 . Winst uitgesteld.
Er zijn altijd wel manieren om er voor te kiezen liever eerder dan later geld te verdienen. Er zijn volop kansen om een beetje minder te doen of om iets meer te vragen.

2 .  De moeilijke weg gekozen.
We weten dat het niet  makkelijk voor je is, en het je al helemaal niet goed uitkomt om je aan elke belofte te houden, vooral aan de kleintjes. We weten dat het kostbaar is of lastig kan zijn of zelfs emotioneel riskant is om jezelf en je merk op de spits te drijven, maar zo wordt vertrouwen verdiend.

En dus, als jij of de mensen in je team dingen zeggen als…

"Omdat het druk geweest is ...."
"Het spijt me maar mijn handen zijn gebonden."
"Nou vooruit, omdat je klaagt, en alleen deze ene keer zal ik overleggen met de manager, maar vraag het me niet nog een keer."
"Het maakt niet uit wat er op die flyer staat, dit is alles wat we kunnen doen."
"Ik weet dat Saskia dat heeft gezegd, maar Saskia werkt hier niet meer."
"Klopt, dat hebben we wel gedaan maar teveel mensen hebben er misbruik van gemaakt daarom geldt het nu niet meer."

… ja, dan vertrouwen we je bedrijf minder.

Dit komt omdat we liever mensen vertrouwen. En wanneer mensen door hun handelingen minder menselijkheid laten zien, vertrouwen we hen minder.

Het is verleidelijk om te geloven dat je te vertrouwen bent als je op korte termijn winst pakt of als je bezuinigt wanneer het je uitkomt. Helaas, dat gaat niet gebeuren.

Vertrouwen is kostbaar en vertrouwen is het waard.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren