Verkoopondersteuning van leverancier aan schoonheidssalon kan beter

04.01.2013 | Branchenieuws | 1294 keer bekeken
Verkoopondersteuning van leverancier aan schoonheidssalon kan beter

Er valt nog heel wat te verbeteren als het om de verkoopondersteuning van leveranciers van huidverzorgingsproducten aan de schoonheidssalon gaat. De gemiddelde waardering voor de support van leveranciers aan de salon bij het verkopen van huidverzorgingsproducten krijgt het rapportcijfer 7, een ruime voldoende dus. Maar uit de poll op www.schoonheidsspecialistennieuws.nl blijkt ook dat bijna 3 op de 10 leveranciers een (zware) onvoldoende op dit gebied scoort. Een leverancier zou een schoonheidssalon veel beter moeten en kunnen helpen bij de verkoop van de producten aan de consument, daar worden beide partijen beter van. De leverancier zou een consumentencampagne kunnen inzetten om de salon te ondersteunen, slechtlopende artikelen omruilen, aan webmarketing en PR doen de de salon helpen om een betere marge te halen. Uiteindelijk worden zowel de schoonheidssalon als de leverancier beter van.

In november 2012 stond de volgende poll op www.schoonheidsspecialistennieuws.nl. Er deden 94 bezoekers mee aan de poll. Leveranciers van huidverzorgingsproducten leveren de producten voor jouw salon, al dan niet met afnameverplichting. Er zijn leveranciers die je ondersteunen bij de verkoop van deze producten aan de consument door reclamecampagnes of door het beschikbaar stellen van verkoopmaterialen. Er zijn ook leveranciers die alleen de producten leveren en waarbij je het dan verder zelf maar moet uitzoeken. Hoe tevreden ben jij over jouw belangrijkste leverancier voor huidverzorgingsproducten als het om verkoopondersteuning naar de consument gaat. Geef hiervoor een rapportcijfer.

De resultaten waren als volgt:

10 (19%) 9 (16%) 8 (15%) 7 (13%) 6 (9%) 5 (10%) 4 (10%) 3 (3%) 2 (2%) 1 (4%)

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren