Vallen... en weer opstaan

03.02.2015 | Columns | 2783 keer bekeken
Vallen... en weer opstaan

11 jaar geleden begon ik als zelfstandig schoonheidsspecialiste in het souterrain van mijn woonhuis in Berg en Dal. Ik had een particuliere opleiding gevolgd bij Penso Instituut, liep stage en deed werkervaring op bij een van de beste schoonheidssalons van Nijmegen. Mijn visie was destijds al om bij de top van de beste schoonheidsspecialistes en ondernemers te horen en goede kwaliteit te kunnen leveren.

Ik begon in 2004 met niets, ik had geen enkele klant. Ik adverteerde in de buurtkrant en bracht zelf huis aan huis flyers rond. Het begin was gemaakt en mijn klantenkring groeide. Ik werkte parttime als schoonheidsspecialiste, was inmiddels moeder van 4 kinderen en duizendpoot.

Nieuw pand

In 2014 besloot ik vanwege privé omstandigheden met 4 kinderen en schoonheidssalon te verhuizen. Ik wist meteen dat ik naar de stad Nijmegen wilde verhuizen omdat ik daar meer groeimogelijkheden verwachtte.

Ik zocht een woon/werkpand op een goede locatie met voldoende traffic, voldoende en gratis parkeergelegenheid, goede bereikbaarheid en de mogelijkheid om een salon te creëren met aparte ingang, toilet en proffesionele uitstraling. Ik ben grotendeels afhankelijk van het inkomen van mijn bedrijf en wilde van begin af ,aan alle voorwaarden voldoen om van mijn bedrijf een succes te maken. Mijn keus om te kopen was weloverwogen, ik zie kopen en aflossen van de hypotheek als een investering in mijn toekomst. De investering in stenen zie ik als mijn pensioenvoorziening.

Ik verhuisde met de salon van een dorp naar de stad. Een onzekere tijd brak aan: gaan mijn klanten mee? Ik heb hier best wel eens van wakker gelegen. Je verlaat het vertrouwde en begint eigenlijk op een nieuwe locatie opnieuw.

Nieuwe klanten in Nijmegen

Ik besloot om actief klanten te gaan werven met een openingsactie: alle Maria Galland behandelingen voor 50 Euro. Er werden 500 flyers gedrukt en ging net zoals 11 jaar geleden deze weer huis aan huis verspreiden. Heel stom, maar door de enorme drukte vergat ik om mijn contactgegevens te vermelden, gelukkig stond wel de website erop. Op deze flyers kreeg ik 13 reacties.

Naast deze flyeractie startte ik online bij Facebook een gesponsorde campagne. Klanten kunnen de aanbieding downloaden en een afspraak maken. Op deze aanbieding kreeg ik 8 online boekingen binnen. Al mijn nieuwe klanten gingen tevreden de deur uit en beloofden terug te komen.

Op dit moment ben ik bezig met de aanvraag van een nieuw online boekingssysteem,Treatwell. Consumenten kunnen makkelijk vergelijken en een online behandeling boeken. Mijn doel is om mijn marktgebied te vergroten en klanten makkelijker aan mijn salon te laten binden.

Meer hierover in mijn volgende column.

maudivossen1.jpg

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (2)

Reageren
  • Antoinet Aalbers
    03.02.2015 - 19:58 uur | Antoinet Aalbers

    Hoi Maudy,
    Mooi verhaal. De vaste klanten blijven toch wel bij jou komen want de kwaliteit is top. Als je eenmaal bij jou bent geweest, wil je geen andere meer.
    Veel succes.
    Groetjes,
    Antoinet

  • Lizanne Hubbers
    03.02.2015 - 18:33 uur | Lizanne Hubbers

    Jij kan dit Maudy, je hebt heel hard gewerkt om de mooie salon neer te zetten. Je bent niet alleen een geweldige schoonheidsspecialiste, maar ook ondernemer dat heb je nu weer bewezen. Je mag trots zijn op wat je hebt bereikt, ik hoop dat je klanten met je mee gaan wat is nu eigenlijk 5 km !!!