TV carrière?

17.12.2015 | Columns | 1527 keer bekeken
TV carrière?

Voorafgaand aan de feestdagen wil ik eens een gezellig stukje schrijven, dat niet alleen over het vak van schoonheidsspecialist gaat en alles wat daarmee te maken heeft. Deze keer licht ik graag een tipje van de sluier op over mijn tv ervaringen, onder andere bij Life is Beautiful.

In de loop der jaren heb ik al wat ervaring met tv opgedaan. Toen ik ca. 30 jaar geleden met permanente make-up begon en daarmee een van de eersten in Nederland was, werd ik soms ook al uitgenodigd voor tv programma’s, zoals bijvoorbeeld Catherine Keyl of Carlo Boszhard. Dat ging toen heel anders dan tegenwoordig. Je werd dan in de studio in Hilversum uitgenodigd en als gast ontvangen en dan kwam er een heuse behandelstoel met toebehoren, zodat ik mijn kunstje van permanente make-up kon laten zien. Soms was ik er gelijk met Mary Borsato en dan vermaakten we ons best, moesten eerst naar de make-up en ook ons haar werd gedaan, net als bij echte sterren.

Ook ben ik wel eens geïnterviewd in mijn beauty farm in Heerhugowaard door Leontien Borsato. En de laatste jaren komt er vaak een filmploeg op de beurs, die dan opnames van al onze behandelingen of noviteiten maakt.

Dit jaar werd ik opgebeld door Life is Beautiful, of ik mee wilde doen aan een programma over Supervrouwen. ”Waarom ik?” vroeg ik, het antwoord was omdat men veel over mij gehoord had als zakenvrouw en dat ik niet bang was voor de camera. Deelname zou ook nog aardig wat geld kosten en ik had eigenlijk geen zin om te betalen om mezelf te promoten, omdat ik liever zie dat het over mijn bedrijf gaat en niet over mijn persoon. Waarop ik het antwoord kreeg of ik dan een kans wilde wagen om de uitzending te winnen, in een onderdeel “Superpitch” – alleen had ik Superbitch verstaan en dat zou nog een staartje krijgen!

Om een pitch te doen vond ik een leuke uitdaging, dus ging ik naar het World Trade Center in Almere voor de opname. Het was er een drukte van jewelste met al die Supervrouwen, waaronder Annemarie van Gaal, die ik al kende, en het werd gepresenteerd door Tineke Verburg, die het geweldig deed, moet ik zeggen. Er was een make-up specialist aanwezig, maar alles ging veel sneller dan ik gewend was dan voorheen en eigenlijk was alles veel gewoner geworden. Het werd een leuke uitzending en uiteindelijk won ik de pitch met kop en schouder voorsprong, mede dankzij alle klanten, vrienden en kennissen, die op mij gestemd hadden! De promotiefilm die ik won, werd in onze groothandel MB Cosmetics in Alkmaar opgenomen en het is natuurlijk altijd leuk om je eigen bedrijf op RTL te zien.

Ondertussen was mijn woordspeling “pitch-bitch” de productie niet ontgaan en die vonden het wel een leuk idee om mij de Beauty Bitch te laten spelen, net als “Tabatha’s salon takeover” voor de kappers of “Herrie in de keuken” voor restaurants. Zo gezegd, zo gedaan. We hebben in 8 salons opnamen gemaakt, waarbij ik als Bitch de salons mocht adviseren, met als doel de gang van zaken in de schoonheidssalon te verbeteren. Ik vond het niet altijd even gemakkelijk om deze enthousiaste en hardwerkende vrouwen - je eigen klanten - te bekritiseren, al werden het eigenlijk meer tips en tricks, maar het was erg leuk om te doen en dan zie je pas, dat je voor 6 minuten op tv wel een hele dag in de weer bent met reizen en filmen etc. Het was vreselijk gezellig met de productieploeg. De opnamen werden snel en vakkundig gemonteerd, zodat iedere week de opname van de woensdag, op zondag al op RTL4 te zien was en de herhaling op zaterdag. Daarnaast zijn de filmpjes nog een jaar op Uitzending Gemist op te vragen en op ons eigen YouTube kanaal.

Dus zeker de moeite waard om nog eens naar te kijken. Mijn tv carrière heeft inmiddels een nieuwe wending genomen, maar ik spoor zeker anders salons en merken aan om zichzelf, al dan niet via een one-woman-show, te presenteren op tv. Het brengt je namelijk ontzettend veel naamsbekendheid en iedere salon kan zich aanmelden!

Dit artikel is geschreven door Mirella Bisschops. Zij was tot en met 2015 directeur van cosmetica groothandel MB Cosmetics.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (3)

Reageren
  • esther matser
    17.12.2015 - 15:00 uur | esther matser

    Als deelnemende salon kan ik met recht zeggen dat het geen toneelstukjes waren. We oefenden niet wat we gingen zeggen. (bijna) alles wordt in een take opgenomen.
    Al met al een superleuke ervaring en het heeft mij en mijn salon al veel gebracht.

  • mirella bisschops
    17.12.2015 - 10:36 uur | mirella bisschops

    Klopt, maar dit zijn gesponsorde programma's en ze konden geen andere sponsors vinden en MB Cosmetics vond het wel een goede gelegenheid om de schoonheidssalons als zodanig onder de aandacht te brengen.
    Nu hoop ik dat andere merken dat ook gaan doen of schoonheidssalons zelf !

  • Gerda melkkan
    17.12.2015 - 07:30 uur | Gerda melkkan

    tabatha salon take over was toch een stukje professioneler dan deze toneelstukjes waarbij iedere keer alleen maar reviderm en Jean darcel werd aangeraden. Jammer..