Trend: warm welkom voor leesclubs in wellnesscentra

19.01.2015 | Trends | 1059 keer bekeken
Trend: warm welkom voor leesclubs in wellnesscentra

In de Verenigde Staten zijn leesclubs uitgegroeid tot een populaire doelgroep voor wellnesscentra. Waarom? Het is een goedkope manier om nieuwe klanten te trekken en het herhalingsbezoek te stimuleren.  En als iemand toch al in een Spa aanwezig is, dan is de verleiding om er een behandeling te ondergaan of andere aankopen te doen veel groter.

Heather Mikesell van het Amerikaanse Spa magazine kan de benadering van deze nieuwe doelgroep dan ook goed begrijpen. Zowel in wellnesscentra als in leesclubs is de groep vrouwen tussen 30 en 50 jaar oververtegenwoordigd.  In plaats van dat mensen zich terugtrekken in een behandelkamer, een solo ervaring, wordt het bezoek aan een wellnesccentrum veel socialer. En omdat de meeste boekenclubs een keer per maand bij elkaar komen kan het wellnesscentrum rekenen op terugkerend bezoek.

Overdag kunnen er boekbesprekingen gehouden worden of een auteur kan een inleiding houden die mensen gratis kunnen bijwonen. Of gasten kunnen luisteren naar een gesproken boek terwijl ze een behandeling ondergaan. Een van de wellnessoorden introduceerde zelf een boekenclub waar iedere maand een nieuwe boek over wellnessonderwerpen werd besproken. 

Wat houdt je nu nog tegen om de lokale boekenclub te benaderen en samen te kijken wat de mogelijkheden zijn? 

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren