Tips van de masterclass "Beautiful aging en marketing in de beautybranche"

31.10.2014 | Beursnieuws | 1777 keer bekeken
Tips van de masterclass "Beautiful aging en marketing in de beautybranche"

Zoals je de afgelopen weken op Beautyspot.nl misschien wel hebt gelezen, organiseerde Beauty Injection op 13 oktober 2014 in Houten de gratis masterclass voor beautyprofessionals: “Beautiful aging en marketing in de beautybranche”. Aanwezigen kregen tips en advies over hoe je als schoonheidsspecialist de overstap kan maken van huidverzorging naar huidverbetering. Voor wie het gemist heeft: lees hieronder een aantal handige tips.

masterclass


Fruitzuurpeelings

Paul Musarella, anti-aging arts en één van de sprekers op deze dag, vertelde over de medische kant van fruitzuren. Glycolzuur is een belangrijk ingrediënt in huidverbeteringsproducten en wordt gewonnen uit suikerriet, ananas, meloen en rijpe druiven. Een peeling met hoge concentratie glycolzuur bijvoorbeeld, helpt tegen rimpels, fijne lijntjes, hyperpigmentatie, acné, een droge huid, vette huid en rosacea.

paul musarella

Het belangrijkste verschil tussen peelings is hoe diep ze inwerken: oppervlakkig, medium of diep. Hoe dieper, des te sterker het effect. Diepe chemische peelings geven duidelijke resultaten maar gaan gepaard met een hoog risico op complicaties en vragen een langere herstelperiode. Oppervlakkige peelings (zoals een glycolzuur peeling) geven minder sterke resultaten maar vrijwel geen bijwerkingen, hersteltijd of risico’s. Deze oppervlakkige peelings kun je een paar keer herhalen, dan versterk je toch de werking.

Meer uit je salon halen

Evelyne Dorst is, general manager bij Beauty Injection en gaf een presentatie over “Skin improvement, business improvement”. Zij gaf het publiek een aantal handvatten om meer omzet te kunnen behalen:

  • 10% meer omzet door klanten meer bewust te maken van de huid(problemen) en de oplossingen hiervoor
  • 10% meer omzet door actief klanten te werven, het is voor iedereen haalbaar
  • laat 10% van je klanten in een kortere periode terugkomen

Iedere klant heeft wel een huidprobleem en het is de taak van de specialist is om dit probleem te vertalen naar een gevolg waarvoor jij weer een oplossing kan bieden. Zo maak je de klant bewuster van het probleem en jouw kunnen.

Een valkuil bij veel schoonheidsspecialisten is vaak de angst om ‘nee’ te horen te krijgen van een klant. Een afwijzing is echter niet persoonlijk. Of misschien bedenk je vaak onbewust wel zelf argumenten waarom je klant geen extra producten koopt, omdat je denkt dat ze bijvoorbeeld geen geld hebben. Denk niet voor de klant, je kunt geen gedachten lezen, maar ga uit van het maximale.

Persoonlijke begeleiding en ondersteuning voor klanten

Lee-Ann Rozsas, PR- en Marketingmedewerker bij Beauty Injection, vertelde in haar presentatie over het concept ‘Business in a Box’ voor onze depositaires. Wij bieden hiermee een online platform waarmee jij jezelf en je salon in de spotlight kan zetten.

Het zijn gratis tools voor bijvoorbeeld: een PR plan, het organiseren van je eigen evenement of workshop, tips voor je website, social media en voorbeelden van drukwerk als posters, folders, waardebonnen en je eigen beautykrant. Al dit drukwerk wordt kosteloos op maat gemaakt in de huisstijl van je eigen salon.

Lee-ann

Succesvol ondernemen

Imed Batout, succes- en marketingcoach bij Baatout Training Center, vertelde over de 6 wetten en regels over verkoop en succesvol ondernemen. Volgens hem voeren we marketing uit alsof het nog het jaar 2000 is en zitten veel salons vast in oude strategieën. Jouw klanten willen niet meer gebombardeerd worden met gedrukte advertenties en tv-spotjes, en ze bevinden zich juist meer online. Geen website betekent daarom dus ook geen business. (Internet) marketing is de motor van je bedrijf en jouw persoonlijkheid is de olie van je zaak. Als mensen je graag mogen, zullen ze naar je luisteren en als ze je vertrouwen doen ze zaken met jou.

Jan Marini

Jan Marini is het nieuwe merk van Beauty Injection en aanleiding tot het organiseren van de masterclass. Dit merk biedt oplossingen voor diverse huidcondities zoals beschadigde huid, acné, droge en vette huid, rosacea en hyperpigmentatie. Met ingrediënten als glycolzuur, azelainezuur, Q10, vitamine A/retinol, vitamine C/ascorbinezuur, bisabolol, DMAE, hyaluronzuur, enzymen, peptiden, salicylzuur, melkzuur, resorcinol, resveratrol en groeifactoren. De peelings van Jan Marini bestaan voor veertig of zeventig procent uit geconcentreerde fruitzuren. Met het Skin Care Management ontvangt de klant kleine verpakkingen van alle producten uit het vijf-stappen systeem en kan hij/zij de producten ervaren.

producten bekijken


Dit artikel is geschreven door Greet Hoedeman, eigenaresse Beauty Inn & Beauty Injection

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren