Terugblik FNV Mooi dag 2013

14.10.2013 | Branchenieuws | 1018 keer bekeken
Terugblik FNV Mooi dag 2013

Maar liefst 600 kappers, visagisten, nagelstylisten, pedicures, wellness en schoonheidsspecialisten lieten zich in een sprookjeswereld trakteren op alles wat hun vak zo interessant maakt. De wondere wereld van de Efteling was op 7 oktober het decor van de FNV Mooi DAG.  Presentatrice Marielle Bastiaansen leidde de deelnemers langs interessante ontmoetingen, inspirerende presentaties en praktische workshops. Een dag vol nieuwe inspiratie!

Nieuw van FNV Mooi
Na de ontvangst in het Efteling theater liepen naar het Fata Morgana Paleis. Hier werden zij verwelkomt door dagpresentatrice Marielle Bastiaansen, o.a. bekend van de tv-programma’s ‘Life is Beautiful’ en ‘Looking Good’. Marielle startte de dag door FNV Mooi voorzitter Marga Patijn te interviewen. Zij had veel goed nieuws. Zo melde ze dat, dankzij een nieuwe overeenkomst tussen FNV Mooi en Visavi, leden van FNV Mooi voortaan tussen de 20% en 35% korting op boeken en producten voor de kappers (mbo-), schoonheidsspecialisten (mbo-), nagelstylisten en uiterlijke verzorging (vmbo-) opleidingen krijgen. Ook konden de deelnemers de FNV Mooi DAG die nog geen lid waren, direct lid worden, waarbij speciaal voor de FNV Mooi Dag de eerste vier maanden geen contributie betaald hoeft te worden. Verder introduceerde Marga Patijn de MOOI Academie. Sinds de FNV Mooi Dag kan hiervoor ingeschreven worden op allerlei trainingen, waarbij FNV Mooi bijzondere kortingen voor haar leden heeft geregeld. Ook werden de verdere plannen van FNV Mooi voor de komende jaren bekend gemaakt. Zo wordt voor ZZP’ers meer dienstverlening opgezet, komt er een digitaal platform waar zowel leerlingen, werknemers als ZZP’ers informatie kunnen vinden en zal de communicatie van FNV Mooi vanaf nu meer via Facebook en Twitter gaan. Marga Patijn maakte van de gelegenheid gebruik om het team van FNV Mooi voor te stellen en het nieuwe logo te onthullen. Marga: “We zijn er als FNV Mooi voor jullie in de uiterlijke verzorging. We zijn jouw adviseur, advocaat, onderhandelaar en belangenbehartiger in één!”

Hoera, het is crisis!
Ondernemer en Haarwensen-oprichter Yvonne de Boer begon haar presentatie met de opmerkelijke uitspraak: “Hoera, het is crisis!” In het indrukwekkende verhaal dat volgde, benadrukte zij hoe je door positief te denken helemaal geen last hoeft te hebben van de crisis. Yvonne de Boer: “We kijken veel in de spiegel naar onszelf, maar stop die energie nu eens in je klant. Wees blij met wie je bent. En doe het op je eigen manier!”

Netwerk van wol
De ochtend werd afgesloten met een opmerkelijke act van stand-up comedian Adam Fields. Binnen 4 minuten lukte het hem om alle mensen in de zaal met elkaar te verbinden door het gooien van bollen wol. Terwijl de deelnemers verdwenen onder meterslange draden, benadrukte Adam het belang van een netwerk: “Investeer in verbindingen en breid je netwerk uit. Het gaat erom dat je mensen kunt verbinden.” Tot grote hilariteit van het publiek werd de wol over de hoofden van de deelnemers naar het podium verplaatst. Daar stond Marielle Bastiaansen klaar met een wollen muts om de kluwen wol te ontvangen. Zij mocht alle deelnemer verblijden met een wollen muts, aangeboden door FNV Mooi.

Workshops thema ‘Nieuw!’
Na de lunch konden de deelnemers kiezen uit 11 verschillende workshops in drie rondes. Magnetic Nail Design verzorgde de workshops ‘Nail art, but Not on Nails’ en ‘Gel Transfer Foil’. Beautyfood-specialist Frank Slangen gaf zijn visie op gezonde voeding in de workshop ‘Een mooie huid van binnenuit’. Haartje voor haartje een wimper verlengen, terwijl deelnemers geconcentreerd toekijken; de workshop ‘Wimperverlenging one by one’ was zeer indrukwekkend. Bij ‘Moderne cupping massage’ werden nieuwe massagetechnieken gedemonstreerd. Andere workshops waren onder meer ‘Cosmetische voetverzorging’,  ‘Praktisch aan de slag met Facebook en Twitter’, ‘Starten als ZZP’er’ en ‘Jij bent je eigen merk’. Het drukst bezocht was de workshop ‘Nieuwe haarlijn najaar/winter 2013’ door Richard Jordan. De charmante kapper presenteerde drie modellen in de ‘Connect’ haarlijn voor dit najaar. “Het accent ligt op wat korter haar, strakke contourlijnen, textuur aan de achterkant en de nadruk op de speciale voorkant.” Richard gaf de deelnemers ook mee dat het kappersvak meer inhoudt dan alleen vaktechnisch goed knippen. “Je moet echt willen ondernemen en willen leren. Leer van jezelf, van je collega’s, van je klanten. Leer van elkaar!”

Het was MOOI!
De dag werd gezamenlijk afgesloten met een slotwoord van Marga Patijn, waarna de deelnemers nog konden genieten van een bezoek aan het park De Efteling. De opvallende roze MOOI-tassen waren overal in De Efteling herkenbaar. Uit de reacties van de deelnemers is een duidelijke conclusie te trekken: het was een mooie dag!

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren