Terugblik Beauty Salon dimensions

09.10.2013 | Branchenieuws | 621 keer bekeken
Terugblik Beauty Salon dimensions

Van zaterdag 21 tot en met maandag 23 september was Jaarbeurs Utrecht in de ban van beauty. Permanente make-up, wimperextensions, saloninrichting en visagie: er was veel te doen en zien voor de beautyprofessional. Beauty Salon dimensions trok 13.084 bezoekers dit jaar.  Dat is inclusief de overloop van vakevenement Dermafair. De bezoekers kwamen naar de beurs voor producten voor gezichtsverzorging (53%), producten voor hand- en nagelverzorging (43%) en de inrichting van de salon (37%). De workshops huid en voeding en de innovatietour werden zeer positief beoordeeld, maar er was ook kritiek.

Verder uitwerken
 “We hebben er bewust voor gekozen om de beurs in andere hallen plaats te laten vinden deze editie”, aldus Annelies Bodifée Marktmanager Beauty bij VNU Exhibitions. Dat betekende dat de beurs nu werd gehouden in hallen die naast elkaar liggen in plaats van achter elkaar. Dat klinkt niet heel spectaculair. Maar het betekent dat bezoekers makkelijker en doeltreffender hun weg moeten vinden waardoor bezoekers sneller bij de voor hen interessante stands of workshops komen. Dit was de eerste keer dat we het op deze manier hebben opgezet. Het is een begin dus er zijn nog veel verbeteringen aan te brengen. Volgende editie wordt dit, aan de hand van de resultaten en reacties die we hebben ontvangen van bezoekers en exposanten, verder uitgewerkt.”

 

Op zaterdag 21 september was het niet makkelijk om de Jaarbeurs te bereiken. Er vonden veel beurzen tegelijkertijd plaats. Bodifée geeft aan: “Normaal gesproken is dit geen probleem maar er was meer belangstelling dan verwacht voor alle beurzen. Ook de wegwerkzaamheden in en rond Utrecht speelden ons hierbij parten. We hebben dan ook direct de bebording op de snelwegen aan laten passen en de bezoekers naar andere parkeergarages verwezen. Helaas kwam dit voor een aantal bezoekers te laat. Dit is iets wat we natuurlijk meenemen voor een volgende editie.”

Workshops over relatie tussen voeding & huid
Wat opviel is dat de opkomst bij de workshops met thema ‘relatie tussen voeding & huid’ erg groot was. Blijkbaar sluit dit thema goed aan op de interesse van bezoekers want alle workshops zaten vol. Uit de bezoekersenquête blijkt dat, van de bezoekers die een workshop hebben bezocht, deze workshops als meest inspirerend werden ervaren. “Hier gaan we volgende editie zeker weer aandacht aan besteden”, aldus Bodifée.

Kort en krachtige tour
Ook de innovatietour was goed bezocht. Voor bezoekers was dit een handige manier om kort en krachtig kennis te maken met de noviteiten. En de innovaties waren divers: van naar parfum geurende nagels tot huidbehandelingen met zuurstof maar ook de nieuwste make-up kleuren voor het najaar tot innovatieve behandelstoelen voor in de salon.

Finale Make-up Awards
Op de tweede en derde dag van de beurs zijn de winnaars van de 14e editie van de Nederlandse Make-up Awards bekend gemaakt. Visagiste Juliëtte den Ouden uit Maassluis scoorde op alle criteria het hoogst aantal punten en ontving de Make-up Award 2013. Tijdens een spetterende finale maakte Juliëtte, samen met de andere negen finalisten, haar creatie live op het podium. Het thema was ‘Future Galaxy’, een expressieve trendmake-up die een brug slaat tussen het heden en de toekomst. De inschrijving voor de wedstrijd van de Make-up Awards 2014 is al geopend. De finale van de 15e Make-up Awards vindt plaats op 30 maart 2014, tijdens Beauty Trade special. Bekijk hier het videoverslag van de Make-up Awards 2013.

 

Beauty Trade special
De volgende activiteit op de beautykalender is Beauty Trade special 2014, van zaterdag 29 tot en met maandag 31 maart 2014 in Jaarbeurs Utrecht. Voor meer informatie zie ook: www.beautybeurzen.nl.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren