Telefonische bereikbaarheid schoonheidssalons (infographic)

18.11.2014 | Branchenieuws | 2247 keer bekeken
Telefonische bereikbaarheid schoonheidssalons (infographic)

60 Procent van de ondernemingen is tijdens kantooruren regelmatig slecht telefonisch bereikbaar. Vooral gemeenten, webshops en bedrijven in de bouw nemen nauwelijks de telefoon op, maar ook winkels en financiële instellingen zijn opvallend slecht bereikbaar. Het best telefonisch bereikbaar zijn bedrijven in de mondzorg, dieren en verzorging, kappers, fysiotherapeuten en schoonheidssalons. 
De schoonheidssalons in Flevoland zijn, in vergelijking met andere provincies, telefonisch het best bereikbaar terwijl die in Zuid-Holland het slechtst scoren. Dit blijkt uit een onderzoek van Telefoonboek.nl naar de telefonische bereikbaarheid van 7.000 beautybedrijven, zoals kapsalons en schoonheidssalons.

Telefonische bereikbaarheid schoonheidssalons per provincie

Van de beoordeelde bedrijven in de schoonheidsbranche zijn die in Flevoland telefonisch het best bereikbaar. Van de beoordeelde beautybedrijven werd bij slechts 1,4% aangegeven dat een kapsalon of schoonheidssalon in Flevoland niet te bereiken was.
 
Uit het onderzoek blijkt tevens dat beautybedrijven in de provincie Zuid-Holland het slechtst scoren op telefonische bereikbaarheid. 11,5% van de beoordelingen geeft aan bij belpogingen naar schoonheidsbedrijven in deze provincie geen gehoor te hebben gekregen.

In onderstaande grafiek staat de telefonische onbereikbaarheid per provincie weergegeven.

 
Overstap naar concurrent

De telefonische onbereikbaarheid van deze bedrijven blijft niet zonder directe gevolgen. Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl: “Uit ander recent onderzoek blijkt dat één op de vier bij geen gehoor direct overstapt naar een concurrent. Hierdoor lopen de onbereikbare kapsalons of schoonheidssalons een aardig aantal potentiële klanten mis.”

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren