Waarom je doelstellingen nodig hebt voor je salon

10.12.2015 | Columns | 3580 keer bekeken
Waarom je doelstellingen nodig hebt voor je salon

Stel je doel!

Doe jij dat ook: gewoon zomaar beginnen? We zien wel hoe het loopt? Zelf ben ik begonnen met een hobby. Zo ben ik schoonheidsspecialiste geworden. Inmiddels kan ik zeggen dat het een uit de hand gelopen hobby is. Toch had ik dit allemaal niet bereikt als ik mezelf geen doelen had gesteld.

Het is belangrijk dat je jezelf een doel voor je salon stelt dat haalbaar is, maar nog net niet bereikbaar. Op deze manier wordt je innovatief en creatief. Je zult terugkijkend niet gedacht hebben dat je einde van het jaar je doelstelling zou halen. Ik stel een doel per jaar, maar splits dit ook op in een half jaar en monitor per kwartaal of ik op de goede weg ben. Het doel dat je stelt kan heel divers zijn. Je wilt in ieder geval altijd meer van iets dat je al hebt. Elk doel vraagt een andere aanpak.

Een jaar wordt altijd beïnvloed het is nooit stabiel. In de zomer heb je minder klanten in de winter heb je meer klanten. Iedereen wilt voor de Kerst nog een naar de schoonheidsspecialist terwijl in de zomer men lekker op vakantie is. Belangrijk is dat je hier ook rekening mee houdt bij het stellen van je doelen. Vaak kan je leverancier je hier ook bij helpen. Zij kennen immers de succesvolle en minder goede verhalen.

Zorg ook dat je goed naar de markt kijkt. Loopt de omzet in de beautybranche terug, stel je dan geen verdubbeling van de omzet voor dat is niet realistisch. Wellicht kun je wel groeien, maar minder hard dan in een goede markt. Kortom maak je doelstelling dus altijd SMART (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden). Als je vanuit deze gedachte je doelstelling stelt kun je eigenlijk nooit misgaan.

Mijn doelstelling was dit jaar om een locatie extern te vinden om zo mijn klantenbestand te vergoten. Mijn doel is gehaald!

Nu die van jullie voor 2016.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren