Significante verbetering van rimpels door dit product

21.07.2015 | Columns | 3560 keer bekeken
Significante verbetering van rimpels door dit product

En eigenlijk moet ik er ook nog achteraan zeggen: Met een hoge concentratie aan lipiden en klinisch bewezen….

Mooie termen, maar weet jij als adviserend schoonheidsspecialist wát er nu eigenlijk voor zorgt dat die crème inderdaad helpt tegen rimpels?

Het blijkt dat deze kreten in een reclamespot blijven hangen bij mensen zonder dat er eigenlijk iets nuttigs wordt vermeld. Lipide is gewoon een ander woord voor vet, dat niet helpt bij huidverslapping, maar de crème lekker vol aan laat voelen.

Maar wat is nu eigenlijk de kracht van een goed geadviseerde verkoop in onze salon? JOUW KENNIS

Natuurlijk is het niet te doen, als je in een drogisterij of parfumeriezaak werkt, alles te weten over elke crème, maar wij in onze salon moeten dat toch echt wel kunnen onthouden.

Hoe? Neem 1 productlijn, bijvoorbeeld voor de ouderwordende huid. Zoek naar de ingrediënten en/of vraag bij je groothandel/fabrikant de inci-lijst per product op (dat is een ingrediëntenlijst die zij altijd in huis hebben. Deze producten met hun precieze ingrediënten moeten immers, sinds begin vorig jaar, stuk voor stuk genotificeerd worden bij de Europese Unie). Zo’n lijst lijkt moeilijk te ontcijferen maar wat zouden we zijn zonder google?Gewoon ‘googlen’ en je hebt de vertaling. De ene keer krijg je een mooi plaatje van een plant, de andere keer een scheikundige uitleg.

Ikzelf vertaal élk ingrediënt; dat is 1 keer een flinke tijdsinvestering, maar daar heb je jaren profijt van. Natuurlijk hoef je niet ieder ingrediënt te onthouden, maar alleen degene die jou het meest aanspreekt (nadat je hebt uitgezocht wat het voor meerwaarde heeft op de huid) schrijf je op. Plaats de betekenis  desnoods bij het product zelf zodat je klant kan lezen dat jij er extra tijd in steekt om volledig op de hoogte te blijven.

Dat was de tip van deze maand. Mij heeft deze manier van productadvisering veel plezier en al jaren een goede verkoop opgeleverd!

Dit artikel is geschreven door Ilze van Opstal

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (3)

Reageren
  • 18.06.2014 - 12:42 uur | Teunie Reitsma

    Top, omdat je hier wat mee kan. Het is een vraag van de cliënten die veel gevraagd wordt en dan sta je meestal met de mond vol tanden.

  • 17.06.2014 - 13:18 uur | Marie-louise Billekens

    Ik ben het met je eens dat schoonheidsspecialistes zich meer moeten verdiepen in de ingrediënten en niet klakkeloos aan moeten nemen wat een leverancier/fabrikant verteld.
    Wel wil ik toevoegen dat de combinatie van ingrediënten, de kwaliteit en de concentratie ook van belang is om een optimale werking van de grondstof te hebben.

    groetjes Marie-louise

  • 17.06.2014 - 10:56 uur | M. J.

    Als je een goede leverancier hebt, de trainingen volgt en een goed product hebt dan hoef je geen zelfstudie te doen maar wordt je alles verteld tijdens de trainingen. Dit is wat ik heel belangrijk vind van een merk, goede product trainingen zodat je weet waar je het over hebt. De verkoop loopt dan vanzelf en als je maar eerlijk blijft naar je klant.