Samenwerken met andere beautyprofessionals onder 1 dak

23.01.2014 | Trends | 2963 keer bekeken
Samenwerken met andere beautyprofessionals onder 1 dak

De gemiddelde Nederlander heeft weinig tijd. Tijd voor jezelf is al helemaal een unicum te noemen voor velen. Juist daarom heeft  Esther Doevendans in Apeldoorn het unieke wellness & beauty concept ‘Mooi onder één kap’ opgestart: efficiënt onthaasten in een kleinschalige, persoonlijke omgeving waar meerdere beauty en wellness ondernemers op één plek zitten. Ondernemers die elkaar versterken om zo een unieke ervaring te kunnen bieden aan klanten. Esther Doevendans vertelt over haar ervaring met dit nieuwe concept. 

Ontstaan van Mooi onder één kap
Goede ideeën ontstaan veelal in de praktijk en dat was ook het geval bij de 30 jarige oprichtster Esther Doevendans. Ze wilde graag een volledig concept aanbieden, een plek waar de consument voor alles op het gebied van lifestyle, gezondheid en beauty terecht kan. Na een behoorlijke investering in zowel concept als inrichting was het in februari 2013 dan eindelijk zo ver. Negen ondernemers uit het topsegment van de uiterlijke verzorging vestigden zich in een stijlvolle ruimte in de bosrijke omgeving van de Veluwe in Beekbergen, direct aan de rand van Apeldoorn. Iedere ondernemer heeft in dit pand een eigen ruimte en betaalt  een bedrag voor de huur en een fee voor het marketingconcept “Mooi onder een dak’.

En, werkt het concept? 
Esther Doevendans: "Wat we merken is dat het concept in de praktijk tot haar recht komt. Iedere ondernemer profiteert van elkaars klanten. Een klant van de kapsalon maakt de stap naar bijvoorbeeld de schoonheidssalon veel gemakkelijker en omgekeerd. Ondanks het grote en high-end aanbod van dit concept blijft de kwaliteit en persoonlijke sfeer van kleine, luxe boetiekjes behouden. Dit komt door de gemoedelijke sfeer en de indeling van de mooie, strakke ruimte.

We zijn nog niet zo ver dat alle klanten bij diverse ondernemers komen. Om dat te stimuleren hebben we speciale arrangementen voor verschillende doelgroepen ontwikkeld.  Door ons brede aanbod kunnen wij mooie arrangementen aanbieden, waarin flexibiliteit van groot belang is. Zo hebben we het 'werk aan je relatie' arrangement waarbij een duobehandeling bij de schoonheidsspecialiste en haarstyling voor hem en haar is inbegrepen. Ook is er een trendworkshop voor meerdere personen, waarbij je zowel door de stylist als de kapper wordt geadviseerd over de nieuwste trends. En wat denk je van ons seizoen arrangement 'fris het nieuwe jaar' in waarbij de schoonheidsspecialiste, de gewichtsconsulente en de personal trainer jou helpen om je persoonlijke voornemens te realiseren. De arrangementen zijn voor een dag, avondje of een geheel weekend te boeken, afhankelijk van de betreffende wensen. In de buurt is er de mogelijkheid om in gezellige bed & breakfasts of in een goede en betaalbaar hotels te overnachten. 

Naast particulieren is ‘Mooi onder één kap’ er ook voor de zakelijke markt. Voor bedrijven wordt een totaalconcept aangeboden op het gebied van teambuilding door middel van imagostyling, uiterlijke verzorging, bootcamptraining en gezondheid. De kracht is de kleinschalige, warme en no-nonsense setting, waar werknemers kunnen ontspannen”.

Terugblik
Esther Doevendans  kijkt tevreden terug op het afgelopen jaar.  “We hebben afgelopen jaar wel wat wisselingen gehad in ondernemers die aanvankelijk wel achter het concept stonden, maar achteraf bleek er niet de juiste match te zijn. Met de huidige ondernemers zitten we goed op één lijn.  Wat mij wel opvalt is dat mijn eigen werkzaamheden zijn veranderd. Vroeger was ik vooral bezig met mijn kappersvak, tegenwoordig houd ik me veel meer bezig met de marketing en het management.   Op dit moment ben ik nog steeds druk bezig om het concept verder te ontwikkelen.”

Mocht je vragen hebben aan Esther, dan wil ze deze graag beantwoorden. Je kunt haar bereiken via info@mooiondereenkap.nl.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren