Salonmerken sluiten aan bij Bol.com

05.05.2015 | Branchenieuws | 1860 keer bekeken
Salonmerken sluiten aan bij Bol.com

Met een luxe online winkelomgeving geeft Bol.com antwoord op de toenemende behoefte van consumenten om luxe beautymerken eenvoudig online aan te schaffen in een inspirerende winkel waar je ook terecht kan voor advies. De Mooi & Gezond winkel is zo ingericht dat iedere type beautyshopper zijn weg er gemakkelijk kan vinden en dat geldt natuurlijk ook voor de bezoeker van de schoonheidssalon. Diverse salonmerken hebben zich inmiddels bij dit platform aangesloten.

In 2012 opende bol.com de winkel Mooi & Gezond in 2012 waarmee consumenten toegang kregen tot het grootste assortiment drogisterij- en parfumerieartikelen van Nederland en België. "Iedere dag breiden wij het assortiment van onze Mooi & Gezond winkel verder uit. We zien een groeiende behoefte onder consumenten om ook luxe beautyartikelen online aan te schaffen. Ook ontvangen we dagelijks vragen over het gebruik van cosmetica en het maken van de juiste productkeuze. Om onze klanten zo goed mogelijk te adviseren hebben we met een team van beautyspecialisten onze winkel Mooi & Gezond opnieuw ingericht en uitgebreid. We hebben een winkelomgeving gecreëerd waarin beleving en inspiratie voorop staan en zo volledig aansluit bij de manier waarop consumenten graag winkelen voor beautyartikelen. Met de transformatie van deze winkel zijn wij ervan overtuigd dat we opnieuw een grote stap hebben gezet in de ontwikkeling van online winkelen voor beautyartikelen", aldus Daniel Ropers, directeur bij bol.com

Keuze uit meer dan 1800 merken
Dankzij het brede assortiment van de speciaalzaak Mooi & Gezond kunnen klanten kiezen uit meer dan 1800 merken, waaronder ook niche-artikelen en salonmerken, zoals Absolution en L'Anza. De meest luxe merken krijgen extra aandacht in de merketalages en 'branded boutique':

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (5)

Reageren
  • Roza van der Tang
    08.05.2015 - 19:03 uur | Roza van der Tang

    Ik werk zelf met o.a een merk die op de website een lijst met schoonheidsspecialisten heeft staan waar ze terecht kunnen voor een behandeling met dit merk.
    Als bol.com én wehkamp (die info kreeg ik vandaag dat zij dat ook gaan doen)nou ook zouden plaatsen dat ze voor de juiste info en gebruik, en behandelingen bij salon......terecht kunnen dàn hebben we er winst aan maar anders niet!

  • BERT VAN SETERS
    07.05.2015 - 14:26 uur | BERT VAN SETERS

    Schoonheidsspecialisten hebben het altijd al moeten hebben van merken die niet in de winkel verkrijgbaar zijn. Eenvoudigweg omdat schoonheidssalons nooit op kunnen tegen de concurrentiekracht en laagdrempeligheid van winkels. Deze ontwikkeling, die overigens te verwachten was, onderstreept het belang van keuze voor merken die exclusief bij schoonheidsspecialisten verkrijgbaar zijn. Want nog steeds is het rendement van schoonheidssalons afhankelijk van de productenomzet !

  • Hans van Gestel
    07.05.2015 - 14:16 uur | Hans van Gestel

    Gelukkig zijn er merken die niet onder druk staan van deze ontwikkelingen en hun eigen productie en verkoopkanaal in eigen beheer heeft.
    Er wordt vaak met argus ogen gekeken en gereageerd op deze marktbenadering maar feit Is dat het dus ook veel voordelen biedt.

  • Dorothy Baetens
    07.05.2015 - 12:52 uur | Dorothy Baetens

    Helemaal eens met Marianne.
    Ik zie nu al vaak genoeg klanten in mijn salon die met de totaal verkeerde producten smeren omdat ze of niet of verkeerd geadviseerd zijn.

  • Marianne van den Broek
    05.05.2015 - 10:12 uur | Marianne van den Broek

    Hoezo advies bij Bol.com over te gebruiken huidverzorgingsprodukten. Kunnen schoonheidsspecialisten door de pc (lees online) heen de conditie van de huid bepalen. Zo wordt de positie van de schoonheidsspecialist meer en meer ondermijnd door de hebberigheid van de leverancier. Juist het persoonlijke advies met daaraan gekoppeld de juiste huidverzorgingsprodukten geeft het beste resultaat. Eerst het product groot maken door de verkoop bij de schoonheidsspecialist en dan direct door voor de grote hoop naar Bol.com. Ja dat heet trouw aan je klanten.