Ook huidverzorgingsmerk Murad overgenomen door Unilever

09.07.2015 | Branchenieuws | 1335 keer bekeken
Ook huidverzorgingsmerk Murad overgenomen door Unilever

Unilever kondigde op 2 juli aan dat zij het merk Murad hebben overgenomen, een huidverzorgingsmerk dat door de arts Murad is ontwikkeld. Deze overname volgt op de recente overnames van Dermalogica, Kate Somerville en REN, die nu allen tot de Prestige Divisie van Unilever behoren. Murad is verkrijgbaar in meer dan 42 landen via warenhuizen, apotheken, kuuroorden en professionele salons. In Nederland wordt het via Ultra Cosmetics BV gedistribueerd.

Het merk Murad

Murad is opgericht in 1989 in Los Angeles. Het is een van de eerste moderne 'doktersmerken'. Het merk bevat drie basis ingredienten voor een gezonde huid:

  • Hydratoren: Deze ingrediënten verbeteren het vermogen van de huid om water aan te trekken en vast te houden.
  • Ontstekingsremmers: Deze bestanddelen hebben de eigenschap de huid te verzachten en te kalmeren.
  • Antioxidanten: Hierdoor is Dr. Murad in staat een geheel nieuw niveau van bescherming tegen celbeschadiging aan te bieden.

Een combinatie van deze drie soorten ingrediënten is wereldwijd bekend als het Murad Recept en komt voor in ieder Murad product.

Paul Polman CEO bij Unilever: "We zijn blij dat we Murad aan ons portfolio van prestige merken kunnen kunnen toevoegen. Het 'doktersmerk' heeft een trouwe klantenkring die een uitstekend potentieel biedt voor verdere groei en het is een goede aanvulling op de merken die we recent verwierven. We zien uit naar de samenwerking met Dr Murad en zijn team om het merk verder te laten groeien.’

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (2)

Reageren
  • 09.07.2015 - 13:48 uur | Nienke Buwalda

    Erg jammer voor alle professionals die hebben geïnvesteerd in kennis en kunde omtrent dit merk. Straks overal te koop. Jammer voor de consument. Geen vakkundige adviezen meer.

  • michele burgers
    09.07.2015 - 10:10 uur | michele burgers

    Ze zijn flink met de stofzuiger onderweg bij Unilever en slurpen zomaar even een paar mooie merken als Dermalogica en Dr. Murad naar binnen die tussen de pindakaas en wasmiddelen mogen prijken! Dit wordt serieus spannend komende jaren want Multi Nationals hebben altijd grootse plannen, ook voor kleine merken. We wachten het gewoon even af wat de toekomst brengt.