Nieuwe klanten door ludieke actie

20.10.2016 | Columns | 3379 keer bekeken
Nieuwe klanten door ludieke actie

21 nieuwe klanten door een ludieke actie wie had dat verwacht? Ik in ieder geval niet!

Eind oktober (2014) besloot ik om ondernemers met personeel wat zoekwerk uit handen te nemen naar een geschikt kerst cadeau voor de werknemers. Na een dag brainstormen had ik een mooie brief opgesteld met de volgende tekst:

“Het hele jaar door steekt het personeel voor u de handen uit de mouwen!

Laat ze deze handen eens bij mij uit de mouwen steken, voor een heerlijk verwen moment.

De Spa Luxurieus Manicure is "het" kerst cadeau voor mannen en vrouwen.”

Om u zelf te laten ervaren hoe fijn een Spa Luxurieus Manicure voor uw handen en nagels is, bied ik u een gratis Spa Luxurieus Manicure ter waarde van € 26.50 aan.

Tips voor een ludieke actie

Deze ludieke actie leverde mij 21 klanten op. Inmiddels 2 jaar verder zijn er nog steeds 10 klanten die iedere 3 weken hun handen en nagels laten verzorgen in de salon.

De volgende tips voor zo’n actie wil ik je meegeven:

  • Begin met de ondernemers waar je zelf als klant komt. Denk aan de bakker, de apotheek of de supermarkt.
  • Begin met 5 ondernemers, je weet namelijk niet hoeveel bonnen je gaat verkopen en je moet wel ruimte hebben om de behandelingen in een korte periode in je agenda te plannen. De meeste mensen willen graag zo snel mogelijk een afspraak maken.
  • Bezorg de brief persoonlijk en geef hem af (met een kleine uitleg) aan de eigenaar of afdelingshoofd.
  • In de envelop doe je naast de brief een cadeaubon (zoals bij mij voor een Spa Luxurieus Manicure) en je visitekaartje.
  • Geef geen korting maar gebruik dit percentage voor een luxe cadeau verpakking. Ik kocht mooie platte doosjes, chique kerstpapier en een lintje met daaraan een kleine glazen kerstbal. 

Ondernemers uit de buurt

Zelf bezorgde ik de brief bij de bakker, de supermarkt, de apotheek, de schoenenzaak en de kledingwinkel.

Van de bakker en de kledingwinkel hoorde ik dat ze het een leuk idee vonden maar niet geschikt voor hun personeel.

Van de supermarkt kreeg ik te horen dat ze ieder jaar een food pakket gaven en dit bleven doen, maar ze vinden het een super idee voor personeelsleden die jubileerden. Tot op de dag van vandaag komen ze cadeaubonnen halen als er weer een jubilaris is.

De eigenaar van de apotheek belde voor een gratis Spa Luxurieus Manicure. De behandeling viel in de smaak en ik mocht voor 21 personeelsleden het kerst cadeau verzorgen!

Een geslaagde (ludieke) actie dus!

Dit artikel is geschreven door Marja de Krosse, nagelstyliste (eigenaar) en blogger. 

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren