Nieuw salonconcept: ecoluxery

03.01.2013 | Branchenieuws | 1177 keer bekeken
Nieuw salonconcept: ecoluxery

C.cosmetics&care is een nieuw ecoluxury beautyconcept in Nederland. Begin februari opent de eerste winkel en salon in Amsterdam. Een nieuw concept gebaseerd op bewustwording rondom het gegeven dat cosmetica begint bij de huid, maar uiteindelijk veel dieper gaat. Het principe ‘als je iets niet kan eten, zou je het ook niet op je huid moeten smeren’ staat hoog in het vaandel van C. Vanaf een mooie en puur ingerichte locatie aan de Herenstraat biedt C. schoonheidsbehandelingen, massages en exclusieve merken biologische cosmetica aan. C. staat voor bewust kiezen. Voor welzijn, onze omgeving en voor gezonde producten. Zonder concessies te doen aan kwaliteit, effectiviteit en luxe. Naast deze nieuwe beautywinkel en –salon zal op de website binnenkort ook een online shop worden geopend.

Weet wat je smeert

Mensen worden zich steeds bewuster van het belang van gezond en biologisch eten. Wanneer het gaat om de invloed van (synthetische) cosmetica op je lichaam is dit bewustzijn volgens C. vaak nog niet wat het zou kunnen zijn. Met biologische producten, goede informatie en professioneel advies wil C. bijdragen aan dit bewustwordingsproces. Waarom? Omdat de verzorging van je lichaam begint bij de huid, maar uiteindelijk veel dieper gaat.

Biologische merken cosmetica

De producten waarmee C. werkt zijn puur. Hieronder bevinden zich nieuwkomers op de Nederlandse markt zoals Sophyto, Doll Face, Andrea Garland en Dr. Alkaitis maar ook bekendere natuurzuivere merken. Ze worden gemaakt van natuurlijke ingrediënten en zijn vrij van minerale oliën, parabenen, PEG’s, kunstmatige kleur- of geurstoffen, phenoxyethanol of andere synthetische stoffen die schadelijk zouden kunnen zijn voor het lichaam. Alle cosmetica is proefdiervrij en wordt milieuvriendelijk geproduceerd en verpakt. Daarnaast zijn de meeste merken Ecocert gecertificeerd. 

Over C.

C. is opgericht door Caroline van Eeuwijk. Na een carrière in de advocatuur gooide zij het roer om en startte C. Met

eet- en zaaibare visitekaartjes en cadeaubonnen onderstreept C. deze filosofie en vestigt zij de aandacht op gezondheid en omgeving.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren