Moderne 50+ vrouw kiest steeds vaker wellness als gezonde leefstijl

16.03.2015 | Columns | 2029 keer bekeken
Moderne 50+ vrouw kiest steeds vaker wellness als gezonde leefstijl

Vrouwen van 50+ staan over het algemeen steeds meer open voor schoonheid, ontspanning en wellness. Ze willen er goed uit blijven zien en ze verzorgen zichzelf tot in de puntjes. Vrouwen van 50+ kiezen daarom voor kwaliteit zowel met kleding, verzorgingsproducten als hun leefstijl. Wij als professionals kunnen daar heel mooi op inspelen. Ik geef je een paar tips!


Preventief gezondheidsmanagement

De gemiddelde vrouwen van 50+ is modern en zelfbewust en heeft een stevige plaats ingenomen in de maatschappij. Ze zijn onafhankelijker wanneer ze een eigen inkomen hebben en kiezen vaak bewuster voor zichzelf. Het is ook merkbaar dat vrouwen van 50+ meer aandacht schenken aan de verzorging van hun huid en kiezen voor kwalitatief betere producten die de huid optimaal verzorgen. De ouder wordende huid vraagt om specialistische aandacht. Goed advies daarbij is essentieel. Advies voor het gebruik van de juiste crèmes, het best passende kapsel of het juiste kledingadvies. Een compleet pakket op maat. Belangrijk daarbij kan zijn om als professionals bepaalde kennis te delen, elkaar op de hoogte te houden, klanten naar elkaar door te sturen en het elkaar vooral gunnen, samen werken is een sleutel tot succes.

In jouw salon kun je hier ook goed op inspelen. Elke vrouw wil gezond en vitaal ouder worden. Een wellnessmoment voor jezelf is dan ook geen overbodige luxe meer, maar meer een noodzaak en wordt ook steeds vaker gezien als een gezonde manier van leven. Zie het maar als preventief gezondheidsmanagement.


Beleving en bewustwording

Ontspannen, ervaren, genieten, verzorgen en bewustwording. We staan open voor vernieuwing. Vernieuwing zorgt voor andere inzichten, we beslissen meer met ons hart en hoofd, luisteren meer naar onze innerlijke raadgever (onze intuïtie) en we durven vaker te kiezen voor een nieuwe of andere weg. Het maakt niet uit welke richting je kiest, als je het maar doet met je hoofd en je hart.

Klanten kiezen veel vaker voor een beleving, een moment voor zichzelf en een stukje persoonlijke aandacht. En waar kun je dat beter geven dan in je eigen salon met jouw specialiteit en expertise. Met jouw persoonlijke kracht geef je de klant een moment van exclusiviteit, van luxe en weldaad. Welke vrouw is daar nu niet gevoelig voor. We hebben het hier nu alleen over vrouwen van 50 jaar en ouder, maar aandacht, verzorging en exclusiviteit wil natuurlijk iedereen. Kijk naar de mogelijkheden binnen je eigen salon en netwerk. Kijk verder en durf te experimenteren.


Maak van je klant een fan

Zorg dat je de beste bent op jouw vakgebied, onderscheid je van de rest, zorg dat je uitblinkt in een specifieke behandeling en maakt het speciaal. Verdiep je in jouw doelgroep en weet waar je het over hebt. Verzorg eens een lezing bij de plaatselijke vrouwenvereniging of werk samen met een bedrijf waar jouw doelgroep ook komt. Kortom, veel nieuwe uitdagingen voor komend jaar.

De trend voor dit jaar is: bewustwording van jezelf en je omgeving en exclusieve aandacht voor jouw klant.

Succes!
Anja Cnossen

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren