Minerale of traditionele make-up?

26.10.2016 | Columns | 1826 keer bekeken
Minerale of traditionele make-up?

Make-up aanbrengen bij je klant doe je natuurlijk het liefst op een mooie huid. Minerale make-up is in opkomst en kan zorgen voor een zo natuurlijk mogelijk resultaat.

Traditioneel of mineraal?

Traditionele make-up producten kunnen irritaties oproepen, de poriën kunnen verstopt raken en puistjes kunnen worden veroorzaakt. Minerale make-up producten zijn goed voor je huid, hypoallergeen en geschikt voor alle huidtypen. Geen lagen make-up, dus! Deze producten fungeren eigenlijk als een barrière tussen je huid en agressieve vrije radicalen, terwijl ze je huid laten ademen.

Ingrediënten minerale make-up

-IJzeroxiden: deze helpen met het aanpassen aan je huidtype en zorgen voor de perfecte kleur.

-Zinkoxide: werkt als een natuurlijke zonnebrandcrème. Het is ook een antioxidant en gaat ontstekingen tegen.

-Micapoeders: voegen gloed en glans toe aan foundation en concealers.

-Titaandioxide: dekt onvolmaaktheden en kan een geïrriteerde huid verzachten en kalmeren.

-Organische oliën: bevatten verzachtende bestanddelen voor schrale lippen.

Andere voordelen

Daarnaast zijn er ook veel voordelen van minerale producten m.b.t. de houdbaarheid, veelzijdigheid, kwaliteit en mooie resultaten. Ook reguliere merken hebben reeds minerale producten in hun assortiment zitten, zodat je ook daar keuzes kunt maken om deze voor je klanten aan te schaffen.

Reinigen en verzorgen

Het reinigen en verzorgen gebeurt op dezelfde manier als bij de reguliere producten. Adviseer je klanten iedere avond de make-up te verwijderen, ook al zijn ze moe, en om een hydraterende crème te gebruiken om het vochtpeil van de huid in stand te houden.

Goed alternatief

Minerale make-up is zeker een goed alternatief voor klanten die een allergie hebben voor reguliere producten, zodat je ze toch kunt voorzien van een veilige en mooie make-up.

Succes!

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren