Mannen worden mooier, leeftijd of ijdelheid?

10.12.2013 | Trends | 1569 keer bekeken
Mannen worden mooier, leeftijd of ijdelheid?

Er is een veelgebruikt gezegde dat luidt dat mannen mooier worden naarmate ze ouder worden. Om de waarheid hierover maar even in het midden te laten, blijft het een feit dat ook mannen vroeg of laat te maken krijgen met kraaienpootjes en fronsrimpels. Hoewel ze er nog niet altijd graag voor uitkomen, getuigen de marketingcampagnes en tijdschriften dat ook zij hier iets aan willen doen. Misschien is dat ook iets wat met de leeftijd groeit en worden mannen meer ijdel naarmate ze mooier worden. 

Het is een trend die al langer gaande is in de schoonheidsbranche. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de talloze lijnen van beauty- en verzorgingsproducten die worden uitgebreid met een mannenlijn. Een ander duidelijk voorbeeld werd recent door Askmen.com gegeven toen het magazine met een top 10 ‘anti-aging products each man should own’ had gelanceerd. In deze lijst verschenen producten zoals multi-vitaminen om de huidcellen te voeden, moisturizers met anti-oxidanten om de huid helpen haar elasticiteit te bewaren en vele andere hulpmiddelen waarmee de man verschijnselen zoals huidveroudering tegen kunnen gaan. 

Ook plastische chirurgie voor mannen
Mannen maken ook steeds vaker gebruik van cosmetische chirurgie. De reden hiervoor is vrij simpel volgens Pascal Meijer, een ervaren cosmetisch arts met praktijken in Maastricht en Parijs “Het merendeel van de mannen komt nog altijd niet graag uit voor zijn ijdelheid. Een cosmetische ingreep zoals het injecteren van een filler als Radiesse heeft voor mannen een aantal voordelen. Het is een stof die ook in onze botten zit en wordt daarom als natuurlijk beschouwd. Bovendien is het een snelle ingreep zonder veel voorbereiding of opvallende tekenen. Hierdoor is het ideaal voor de man die graag zijn ijdelheid veredelt”, aldus Pascal Meijer. 

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren