Ken je klant…… door en door

02.03.2015 | Columns | 1923 keer bekeken
Ken je klant…… door en door

In mijn vorige column eindigde ik met de opmerking "Mijn doel is om mijn marktgebied te vergroten en klanten aan mijn salon te binden." Maar hoe doe je dat?

Het internet speelt mijn inziens een belangrijke rol. Zorg voor een goede website, zorg dat je goed vindbaar bent via google adwords en zorg voor een goede zakelijke facebookpagina. Mijn ervaring is dat adverteren in een krant tegenwoordig nog maar weinig respons oplevert, de tijden zijn veranderd en daar moet je als ondernemer op inspelen.

Het internet heeft de consument veranderd in een expert

Klanten zijn door social media, websites en reviews steeds beter geïnformeerd. Dat verlangt van mij als ondernemer dat ik zorgvuldig en kritisch met de klant om ga. Een tevreden klant is mijn ambassadeur en een betere reclame bestaat er niet.

Ik streef ernaar dat elk bezoek aan mijn huidverzorgingsinstituut door de klant als positief wordt ervaren. Voordat een nieuwe klant mijn instituut bezoekt kan hij/zij tijdens maar ook buiten sluitingstijd mijn website bezoeken. en online een afspraak maken.

Op de website maudyvossen.nl laat ik zien wie ik ben, wat ik doe en waar ik voor sta. Ik werk sinds 2 weken met het online boekingssysteem van Treatwell, tot op heden heb ik 2 klanten via hen gekregen. Ik had er meer van verwacht maar goed anderzijds als ik elke week een nieuwe klant via deze manier mag ontvangen zijn dat er toch 52 per jaar.

Webshop, het nieuwe winkelen

Ik merkte een aantal jaren geleden dat het gedrag van de consument veranderde en las het boek van hoogleraar Cor Molenaar. Hij voorspelde het nieuwe winkelen………………….,ik kon niet achterblijven en ik opende mijn webshop mooiecosmetica.nl. Ik vind het van groot belang om aan de wens van de klant tegemoet te komen.

mooiecosmetica.jpg

In deze tijd waarin iedereen het druk heeft, wil ik de mogelijkheid en gemak bieden om vanuit je luie stoel Maria Galland producten te bestellen en vervolgens te laten bezorgen.

Via mijn webshop krijgen klanten de mogelijkheid om 24/7 hun producten te kunnen bestellen. Het vergt van mij dat ik als ondernemer 24/7 bereikbaar moet zijn,7 dagen per week,365 dagen per jaar.

Nieuwe locatie

Zoals ik al vermelde in mijn eerste column verhuisde ik half december naar een nieuwe locatie. Mijn klantenbestand groeit , ik heb eind januari 2 succesvolle open dagen gehad, met Rosalie van Veen van Maria Galland. En er ligt inmiddels weer een nieuwe flyer bij de drukker.

Ik blijf ondernemen met passie…………………want ik ben er nog lang niet.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (1)

Reageren
  • A Bonaparte
    06.03.2015 - 14:27 uur | A Bonaparte

    Interessant en erg informatief