Interview met Beauty Award winnaar: Kuno Breen

03.07.2017 | Branchenieuws | 1451 keer bekeken
Interview met Beauty Award winnaar: Kuno Breen

De winnaressen van de Beauty Award 2017 zijn stuk voor stuk inspirerende vakvrouwen. In een serie laten we de dames aan het woord over hun motivatie om mee te doen, hun ervaringen en hun ambities voor de toekomst. Kuno Breen, schoonheidsspecialist van het jaar Regio Midden, bijt het spits af! 

Inzending & deelname

"Ik heb meegedaan met de Beauty Awards, omdat ik het een mooie uitdaging vond om naast mijn grote passie voor vakinhoudelijke kennis ook mezelf bedrijfsmatig te ontwikkelen. Het proces heeft mijn bedrijf en mezelf zichtbaarder gemaakt. Ik vind kwaliteit en de professionalisering van dit vak erg belangrijk en daar draagt de Beauty Award aan bij. Door er aan mee te doen, zet je jezelf aan tot verbetering - op welk huidig niveau je ook zit. Je pakt je zaken aan die anders blijven liggen door de hectiek van de dag. 

Door mee te doen aan deze wedstrijd, kijk je extra kritisch naar waar je precies staat en hoe je het vak als schoonheidsspecialist wilt neerzetten. Ik heb door het hele traject nog beter keuzes kunnen maken en daardoor groei je sneller. Het leert je hoe je jezelf en je bedrijf beter kunt onderscheiden. Ik vond veel dingen die ik deed in mijn salon De Beautycoach vanzelfsprekend en was me eigenlijk niet zo bewust van de waardering die mijn klanten daarvoor hebben. Wanneer je je bewuster bent van je eigen kwaliteiten, kun je er nog beter van profiteren."

Wat heeft het je gebracht?

"Ik heb veel tijd besteed aan de voorbereiding en dat heeft mij al veel gebracht. Ik heb persoonlijk best veel moeten overwinnen om mee te doen. Ik heb hiervoor uiteindelijk een coach ingeschakeld, omdat ik maar bleef twijfelen of ik mee zou doen en maar niet de vinger erachter kreeg wat me nu eigenlijk weerhield. Toen ik ook eenmaal het besluit had genomen om mee te doen, was dat helder en had ik mijn doel voor ogen. Het klinkt als een cliché maar voor mij was meedoen al winnen. 

Ik ben zichtbaar geworden en heb veel schroom overwonnen. Ik heb mijn website verbeterd, ben bijvoorbeeld nieuwsbrieven gaan schrijven en serieus actief met Social Media aan de slag gegaan. 

Ik heb veel hulp gevraagd en gekregen van anderen. Als ik iets heb geleerd is dat je niet alles zelf moet kunnen en willen doen. Er is vanuit mijn leveranciers actief meegedacht over mijn onderscheidende vermogen en ik ben enorm gestimuleerd om mee te doen. Van nature ligt het niet zo in mijn aard om op de voorgrond te treden en ben ik het liefst gewoon in de salon aan het werk. Van mijn inzending heb ik een glossy tijdschrift gemaakt waar de leveranciers een advertentie van de merken in hebben geplaatst. Ook alle bloemen, telefoontjes en het vertrouwen dat ze mij gaven was een enorme support.”

Alle aandacht

"Ik was nog in mijn zaak en net klaar met het werk toen ik het bericht kreeg dat ik genomineerd was. We hadden een feestje de volgende avond en mijn man had een enorme fles champagne geregeld. Die hebben we samen met al onze vrienden laten knallen! Dat was al zo mooi! En toen de uitreikingsavond die geweldig was en met hartverwarmende belangstelling. Ik had mijn vrienden en familie mee naar de avond en heb echt genoten.

En dan eenmaal weer thuis: zoveel bossen bloemen, lieve kaartjes, cadeaus en berichtjes. Het is echt overweldigend en zo leuk om te krijgen. Lieve telefoontjes met mooie woorden. Daar denk en kijk ik nog lang met een glimlach van oor tot oor op terug. Dan was (en is!) er nog de persaandacht. Enorm leuk! In het begin vond ik het best wennen om alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden en je verhaal te doen. Maar zoals met veel dingen: hoe vaker je het doet, hoe beter het gaat. Ik had vorige zomer al een training gedaan over persberichten schrijven en uiteindelijk heb ik een persvoorlichter ingeschakeld. Hierdoor is het helemaal gaan rollen. Ik heb meerdere interviews gehad en  in veel bladen zijn er stukjes verschenen."

Ambities voor de komende tijd

"De Beautycoach is klaar om te groeien. Ik ben bezig uit te breiden. Vanuit deze mooie positie ga ik mijn Beauty Award-titel inzetten om klanten voor mijn nieuwe medewerksters te werven, die natuurlijk volgens de werkwijze van De Beautycoach gaan werken om samen ons concept verder uit te rollen. Vanuit mijn eigen drukke klantenkring heb ik ook enorm veel waardering en het blijft voor mij ontzettend belangrijk deze klanten ten alle tijden te blijven ontvangen, inspireren en te verassen met de beste behandelingen en de beste adviezen. Dus gewoon vol aan de bak!

Een tip voor mijn vakcollega’s die misschien mee willen doen? Als je meedoet zou ik op tijd beginnen met de voorbereiding. Ik zou advies vragen aan degene die al mee hebben gedaan. Ook vanuit je leveranciers, klanten en vrienden kun je veel hulp krijgen. En natuurlijk doe je mee om te winnen, maar elke stap die je zet om de winst te behalen, brengt je al verder. Dat begint al bij het inschrijven.

En die stappen zijn zo waardevol en blijven voor altijd door jou genomen. Ik hoor van veel collega’s dat ze twijfelen of ze mee zullen doen. Ik ken die twijfel maar al te goed. Juist die twijfel en de reden waarom je niet mee zou doen zijn vaak de punten waar nog werk aan de winkel voor je is. Soms is dat bedrijfsmatig en soms op persoonlijk vlak. Ik ben ze aan gegaan en het heb er veel aan gehad!”

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren