​Hoe vindt je het cosmeticamerk wat bij je past?

10.03.2016 | Columns | 1627 keer bekeken
​Hoe vindt je het cosmeticamerk wat bij je past?

Als beginnende ondernemer krijg je al vanaf je opleiding in alles les en bijstand. En dan is het eindelijk zover je hebt je diploma voor schoonheidsspecialiste behaald en je lang gekoesterde droom kan eindelijk beginnen: je eigen schoonheidssalon.

Na een businessplan en het zoeken naar geschikte ruimte begint het ondernemen pas echt. Welke cosmeticamerk ga ik gebruiken in de salon? Voordat je deze moeilijke keuze maakt moet je jezelf een paar dingen afvragen.

  • Welk budget heb ik tot mijn beschikking
  • Wil ik met of zonder apparatuur gaan werken
  • Kies ik voor een zo natuurlijk mogelijk product
  • Welke doelgroep wil ik bereiken
  • Kan mijn salon groeien met het gekozen merk
  • Kan ikzelf groeien met het aantal behandelingen die zijn afgestemd op de vraag ernaar zonder dat ik weer opzoek moet naar een ander merk
  • Wil ik me specialiseren op een bepaald gebied bijvoorbeeld acne of peelings
  • Voel ik me op mijn gemak bij het merk en de importeur

Het belangrijkste is dat je voelt dat je wordt behandeld als een persoon en niet als de zoveelste schoonheidsspecialiste die met het cosmeticamerk wilt gaan werken.

Dit zijn een heleboel afwegingen en in deze tijd met zoveel merken is het voor een beginnende of gevorderde schoonheidsspecialiste erg moeilijk om van merk te wisselen. Als je begint met een merk dat niet bij je past kan dit vele gevolgen hebben voor de toekomst.

Kies daarom eerst 5 merken die je interessant vindt, maak een afspraak en vraag om een gratis proefbehandeling en uitleg over het cosmeticamerk. Je kunt nog zo veel mooie proefpakketten en proefjes ontvangen maar zelf voelen, ruiken en zien is beste graadmeter om te kijken of het merk en de importeur wel of niet bij je past.
Willen ze je geen gratis behandeling geven of willen ze niet veel informatie geven over het merk dan weet je dat je ook niet veel hulp zal krijgen als je klant bent. Je koopt namelijk ook nooit een nieuwe auto zonder er eerst een proefrit mee te hebben gemaakt.

Maak ook voor jezelf een plan, werk je veel met oudere kijk dan goed of het cosmeticamerk ook een anti-ageing lijn heeft. Zoek vooral ook de Wellness in het merk want de trend is huidverbetering maar tijd voor jezelf en de geur brengt mensen vaak terug in een positieve of negatieve herinnering en dat is belangrijk.

Na alle ervaringen die ik heb opgedaan kan ik deze tip geven: ga je geld niet beleggen in allerlei dure apparaten voordat je weet of de apparaten wel samengaan met het cosmeticamerk dat je neemtGeef je geld daarom beter uit aan je voorraad van verkoopproducten, want zonder verkoop heb je een lager inkomen.

Bekijk het eens op een ander manier:
Stel je voor je gaat winkelen en je stapt een kleding winkel binnen met prachtig vakkundig personeel maar helaas hebben ze niets op voorraad en kan je geen kleding passen in de juiste maat. Ik weet bijna zeker dat je daar dan ook niets koopt en dat je de volgende keer daar ook niet meer binnenstapt om even te kijken.

Als laatste tip alle cursussen moeten gratis zijn want hoe meer je van de producten afweet des te meer je gemotiveerd bent en des te beter je salon gaat lopen. 

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren