Help, ik kan niet kiezen!

02.05.2014 | Columns | 1613 keer bekeken
Help, ik kan niet kiezen!

In de salon wil je een ruime keuze aan kleuren kunnen aanbieden. En elk seizoen worden er door de leverancier weer nieuwe kleuren geïntroduceerd.  En elk seizoen zitten er wéér kleuren bij die je aanspreken. En dan heb je ook nog prachtige pigmentpoeders waarmee je zelf nieuwe kleuren kunt creëren. Dat betekent dat de keuze voor de klanten in de salon steeds ruimer wordt.

Zo gebeurt het dan ook vaak dat er veel tijd "verloren" gaat omdat de klant geen keuze kan maken. Ik hoor dan ook vaak de opmerkingen van de klant die zeker niet verkeerd bedoeld is: “Waarom heb je nou zoveel kleuren? Ik kan niet kiezen, mag ik die eens zien?” En vervolgens “Mag ik die ook even zien?"

De Shellac ziet er in het flesje soms toch even iets anders uit dan op de kleurenkaart, waar het op clear pops gezet is. En ook al zeg ik dat ze hem even op hun nagels moeten houden, dan nog kunnen ze het niet goed inschatten. Het gebeurt dan ook regelmatig dat er  6 à 7 verschillende kleuren op de tafel staan en dan nog weten ze het niet. Zucht.

Ik begin dan maar met het verwijderen van het oude product van de nagels. Als ik bijna klaar ben en vraag of ze een keuze gemaakt hebben dan wordt er een kleur aangewezen. Het opbrengen kan beginnen! Ik breng de base laag aan en begin het flesje met gewenste kleur vast te schudden.
En ja hoor daar komt het........”Ehhhh Jeannette ik denk dat ik toch maar voor die (andere) kleur ga”.

Ik begin met de pink en laat dit voor de zekerheid nog maar even zien voordat het in de UV lamp gaat. En dan gebeurt het af en toe toch nog dat ze weer voor een andere kleur gaan....flesje 8 of flesje 9…..ik ben de tel kwijt, maar wat ik wel zie is dat mijn manicuretafel boordevol staat met flesjes Shellac. Als de klant dan blij en tevreden de salon verlaat met haar uiteindelijke gekozen kleur dan kan ik er alleen maar van genieten, en zet ik met een lach mijn flesjes Shellac weer terug in het rek.

 

Dit artikel is geschreven door Jeanette Hagebreuk van Nagelsalon de Landerijen

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (2)

Reageren
  • 10.05.2014 - 00:10 uur | Ilze van Opstal

    Leuk column en echt herkenbaar!

  • 08.05.2014 - 10:03 uur | Pia ten Bertens-Zebregs

    Wel een beetje herkenbaar, gelukkig weet het merendeel van mijn klanten van te voren al wat ze willen, al veranderen ze tijdens de behandeling wel eens van kleur.