Heldin van de maand: Caroline van Eeuwijk

30.09.2015 | Branchenieuws | 1484 keer bekeken
Heldin van de maand: Caroline van Eeuwijk

Hoe kwam je tot de beslissing om je eigen salon te openen?
Als tiener kreeg ik een heftige allergie die opvallend genoeg afnam toen ik stopte met de medicatie ervoor en startte met het eten van vers en biologisch voedsel. Etiketten lezen werd m'n nieuwe hobby en wist ik precies in welke producten geen rommel was verwerkt. Maar, nu ik gezond at, keek ik ineens met verbazing naar de etiketten van beautyproducten. Wat smeer je eigenlijk elke dag op je gezicht? Tot mijn grote verbazing leerde ik dat bijna alle reguliere cosmetica stoffen bevatten die simpelweg niet goed zijn voor je huid, of zelfs van slechte invloed op je gezondheid. Intussen was ik nog steeds advocaat op een groot Amsterdams kantoor maar ik voelde dat ik daar niet mijn ei kwijt kon. Ik nam ontslag en na een jaar oriënteren wist ik wat ik wilde: schone en biologische cosmetica naar Nederland halen en zelf een winkel en salon beginnen. In 2010 opende C. cosmetics & care de deuren aan de Herenstraat 30a in Amsterdam. 

Wat zijn de onderscheidende kwaliteiten van je salon?
Bij C. cosmetics & care kun je terecht voor een scala aan natuurlijke cosmeticamerken voor het gezicht, haar, baby's, lichaamsverzorging en zonbescherming. Alles van de beste kwaliteit en volgens onze criteria: vrij van minerale olie, siliconen, parabenen en nog een aantal schadelijke ingrediënten die helaas nog te vaak worden gebruikt in cosmetica. Maar ook voor de allerbeste behandelingen met die merken en professioneel advies van onze topspecialisten, om de huid weer gezond en in balans te krijgen. Want dan is 'ie op z'n allermooist.

Met welke natuurlijke make-up merk(en) werk je in je salon en waarom?
Toen ik begon, wees mijn schoonheidsspecialiste mij op Beauty Injection. Ze waren net overgestapt van ID Bare Minerals op freshMinerals® en beMineral® en meteen was duidelijk dat ik daarmee wilde samenwerken. Zoveel kennis en ervaring op het gebied van minerale make-up had niemand anders. Dat verklaart ook wel het succes van de eigen lijn.

In de salon werken we met beMineral® en daarvoor met freshMinerals®. beMineral® is het schoonste make-up merk tot nu toe op de markt, en toch professioneel genoeg dat visagisten er mee kunnen werken. Het uitgangspunt van C. cosmetics & care. is om geen stoffen te gebruiken of producten te verkopen waar stoffen in zitten die de huid verouderen, schaden of op een andere manier schadelijk zijn voor je gezondheid. Deze mooie pure producten sluiten daar naadloos op aan en passen perfect bij onze filosofie. Ik vind het van de juiste kwaliteit, niet te glanzend, niet te mat, mooie tinten en ook nog betaalbaar, niet onbelangrijk.

Hoe ervaren je klanten de minerale make-up?
Al onze klanten die make-up gebruiken vinden in beMineral® een vervanging van de reguliere make-up die ze daarvoor gebruikten, tot volle tevredenheid. En klanten die geen make-up gebruikten, stappen toch over omdat het een hele mooie en fijne manier is om toch een zonbeschermingsfactor te dragen overdag.

Hoe ervaar je de samenwerking met je leverancier?
Als ontzettend makkelijk en positief. Niets is teveel, alles kan in overleg geregeld worden en ze ondersteunen je echt waar ze kunnen. Heel prettig, professioneel en persoonlijk. Dat is ook wat je wilt eigenlijk.

Hoe ga je om met concurrentie in je woonplaats?
Concurrentie zie ik eigenlijk niet. Ik denk dat iedereen die met natuurlijke cosmetica werkt geen concurrent is, maar juist een versterking in deze nieuwe ontwikkeling. We moeten hierin samenwerken om zoveel mogelijk mensen bewust te maken en te vertellen over de voordelen van gezonde huidverzorging. Hoe meer, hoe beter!

Hoe kom je aan nieuwe klanten?
Nieuwe klanten komen bijna altijd via mond-tot-oor reclame, als mensen hebben ervaren wat het met hun huid doet om schone producten te gebruiken, zijn ze vaak al zo enthousiast dat mensen uit hun omgeving ook nieuwsgierig zijn en het willen proberen. We hebben in vijf jaar een zeer loyale klantenkring opgebouwd en mensen komen ook na een paar jaar afwezigheid - bijvoorbeeld als ze in het buitenland gaan werken - graag weer terug. Dat maakt me altijd erg trots.

Caroline van Eeuwijk
Eigenaar salon C. cosmetics and care

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (1)

Reageren
  • Greet Hoedeman
    14.10.2015 - 10:07 uur | Greet Hoedeman

    Ik merk en weet dat hier een vakvrouw aan het woord is met een heel duidelijke visie waarmee ze een uniek product durft neer te zetten en daarmee zakelijk succes boekt