Geweldige klantenservice in de praktijk

22.09.2014 | Columns | 2442 keer bekeken
Geweldige klantenservice in de praktijk

Dit artikel is geschreven door Gerben de Jong van FYS Group


Solaris Totaalkosmetiek is een kleine schoonheidssalon in Eindhoven. Het is moeilijk om onderscheidend te zijn in een markt waar 5 sterren hotels via Groupon goedkopere behandelingen aanbieden dan de goedkoopste schoonheidssalon. Hoe differentieer je als je niet de grootste, de mooiste of de goedkoopste bent? 

Solaris Totaalkosmetiek zou zich ergens verdwaald in het midden moeten bevinden. Maar toch is de schoonheidssalon maanden van tevoren volgeboekt en staat zij, door een excellente klantenservice, en het verhaal dat zij aan haar klanten meegeeft, ieder jaar bovenaan de lijst van meest gewaardeerde Eindhovense ondernemers.

Jaarlijks verliezen we miljoenen door slechte klantenservice. 

70% van onze klanten komt nooit meer terug omdat ze het gevoel krijgt dat ze niet belangrijk is. Dat zij er niet toe doet. En dat percentage lost natuurlijk niet op in het niets. Dat gaat naar de concurrent. Slechte service is dus niet alleen slecht voor onze corebusiness, het vergroot ook het gat tussen ons en onze concurrenten.

We spenderen miljoenen per jaar in de hoop dat mensen ons zien, en als ze dan door onze deur lopen zien we ze niet staan. In een wereld met zoveel keuzes is het niet meer voldoende om ons bed uit te komen en de deur te openen. Slimme schoonheidsspecialisten weten dat hoe je de deur opent is waar het om gaat

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren