Eigen huidtype bepalen moeilijk voor consumenten

23.07.2012 | Branchenieuws | 1050 keer bekeken
Eigen huidtype bepalen moeilijk voor consumenten

Uit een recente poll op www.beautynieuws.nl blijkt dat vrouwen het moeilijk vinden om zelf hun eigen huidtype te bepalen. Iets minder dan de helft van de vrouwen (44%) weet niet of twijfelt welk huidtype ze heeft. Hier liggen kansen voor de schoonheidssalon! Want juist de schoonheidsspecialist is als geen ander in staat om de huidconditie te beoordelen en de behandeling en producten op het huidtype af te stemmen. Nu je weet dat in jouw marktgebied bijna de helft van de vrouwen niet zeker is van haar eigen huidtype dan weet je dat er behoefte zal zijn aan een professionele huidanalyse en een deskundig advies. Een vrijblijvende en gratis huidadvies is daarom een prima middel om nieuwe klanten met jouw salon kennis te laten maken. 

Gratis huidanalyse

Houd een open dag of avond waarbij geïnteresseerden gratis en vrijblijvend een huidanalyse kunnen ondergaan. Maak met iedere potentiële nieuwe klant een afspraak en neem uitgebreid de tijd om de huid te analyseren. Koppel je bevindingen terug aan de klant en vertel wat over de vochtgraad, poriënstructuur en de stevigheid van de huid en over andere zaken die je opvallen. Uiteraard vertel je er ook bij op welke manieren jij denkt dat de huid verbeterd zou kunnen worden. Geef de klant een proefje mee van producten die zijn afgestemd op haar huidtype en de belangrijkste informatie over je schoonheidssalon (openingstijden, kosten van behandeling, afspraak). 

Hoe communiceren?

Vertel op je website dat nieuwe klanten altijd gratis en vrijblijvend een huidanalyse krijgen voordat ze ook maar 1 behandeling ondergaan. Andere methoden om bekendheid te geven aan een gratis huidanalyse is het verspreiden van een folder in je marktgebied of het plaatsen van een advertentie in een lokale krant. Ook via de Social Media kun je deze actie bekend maken.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren