Eerste Online Friday voor de beautybusiness goed gewaardeerd

10.10.2014 | Branchenieuws | 1295 keer bekeken
Eerste Online Friday voor de beautybusiness goed gewaardeerd

De eerste Online Friday voor de beautybusiness zit er weer op. Circa 60 managers uit de cosmeticabranche bezochten het nieuwe online marketing kennisevent van JB digital in Mediaplaza in Utrecht. Experts op internetgebied namen leveranciers uit de schoonheidsbranche mee in de wereld van online marketing om er voor te zorgen dat dit bij gaat dragen aan de ontwikkeling van hun marketingactiviteiten. De aanwezigen beoordeelden het interactieve event met een 8. Een van de bezoekers: "Het is een inspirerende kennismaking met vakidioten uit dezelfde branche” .

Online Marketing

Bart Strijker, director JB Digital, leidde het event in. Zijn belangrijkste boodschap was dat de digitalisering van onze samenleving geen trend is, maar een structurele verandering in ons gedrag. Jaarbeurs speelt hierop in en helpt haar partners om ook online leads te genereren voor hun business. 

Dirk van Bussel van Internetadvantage vertelde op welke manier de zoekmachines naar een website kijken en waar je als bedrijf op moet letten. Content moet vindbaar zijn, leesbaar en deelbaar en aanzetten tot actie. 

Maarten van Herck praatte de managers bij over recente ontwikkelingen in Social Media en haalde een leuk voorbeeld aan over waarom Facebook in Amerika niet meer zo populair is. Eat24 was zoals velen een grote fan van Facebook. Eind maart namen de makers van deze app echter een rigoureuze beslissing: de Facebookpagina werd geschrapt.  In een open brief aan Facebook vertelden ze waarom ze hun relatie met Facebook verbroken hebben. Wat er in deze brief stond vertelt Maarten in dit fragment.

De bezoekers kijken tevreden terug. Niet alleen vanwege de interessante lezingen, maar vooral ook om ervaringen met elkaar te delen en van elkaar te leren.  Vooral de tips om direct aan de slag te kunnen gaan met SEO (zoekoptimalisatie) werden zeer goed gewaardeerd. Een vertegenwoordiger van een cosmeticamerk: "Wat ik vandaag geleerd heb is dat ik niet te moeilijk moet denken, maar dat ik mezelf in de klant moet verplaatsen. Keep it simple, get results".

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren