Denk je nou echt dat jouw klanten hun producten bij een parfumeriezaak kopen?

11.09.2014 | Columns | 1742 keer bekeken
Denk je nou echt dat jouw klanten  hun producten bij een parfumeriezaak kopen?

De parfumeriezaken stunten regelmatig met hoge kortingen en jullie denken waarschijnlijk dat die winkels hartstikke veel verkopen vanwege de kortingen. Mis, die winkels stunten met die acties om klanten binnen te trekken. Een mascara met 40 % korting aanbieden is het uitdelen tegen inkoopsprijs. Je kan zelf wel bedenken dat het geen zoden aan de dijk zet. De parfumeriezaken hopen met die acties dat er bijverkoop zal zijn waardoor er toch nog een kleine winst gemaakt kan worden. 

In deze tijden is het in de parfumeriezaken erg lastig om iets bij te verkopen. Ik denk dat veel klanten het vertrouwen in die zaken en de producten hebben verloren. De consument van deze tijd is niet gek, ze voelen het aan dat de ene week het ene merk en de andere week het andere merk wordt geadviseerd.  En waarom kunnen ze producten de ene week met veel korting kopen en de andere week niet? Ze zullen denken dat ze normaal gesproken teveel betalen voor een product.  Dat schaadt het vertrouwen.

Jij als schoonheidsspecialist hebt het voordeel dat de klant al bij je binnen is. Tijdens de behandeling kan jij jouw kennis delen en bij de klant het vertrouwen opwekken. Maak  een bewuste keuze in je merk, de meeste salonmerken investeren niet in dure reclames en gratis cadeaus bij aankoop van x producten. Vertel de klant dat jouw merk investeert in de ontwikkeling van producten en behandelingen en geen dure overtuigende reclame nodig heeft. Het resultaat van een mooie stralende huid na de behandeling spreekt voor zich! 

Ga niet stunten met prijzen,  beter een paar behandelingen met een goede marge dan veel behandelingen met weinig marge. De klant die een goedkope stuntbehandeling wil geeft over het algemeen  geen geld uit aan een product Een loyaliteitssysteem waarbij jouw klant kan sparen voor cadeaus of behandelingen is een aanrader. Veel leveranciers kunnen je daarbij helpen.

Ben elke klant dankbaar ook al wil ze maar 1 x per 3 maanden komen voor een behandeling of alleen komen voor te epileren. Klanten in deze tijd maken bewuste keuzes, zorg ervoor dat 1 van die keuzes JIJ bent.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (1)

Reageren