Cosmetica in 2017: natuurlijke look en holistische benadering winnen terrein

22.12.2016 | Columns | 2546 keer bekeken
Cosmetica in 2017: natuurlijke look en holistische benadering winnen terrein

Nu het einde van het jaar in zicht komt betekent dat ook dat er een nieuw jaar op ons wacht. Laten we eens kijken wat de te verwachten trends van 2017 zijn op het gebied van beauty.

Een natuurlijke look zonder make-up 

De #NoMakeup beweging krijgt steeds meer volgers. Als je dan ook weet dat huidverzorging een twee keer zo groot marktaandeel heeft als make-up, dan geeft dat aan dat steeds meer vrouwen de voorkeur geven aan een geweldige teint van zichzelf. Hiermee kun jij in jouw business je klanten helpen. Door jouw behandelingen kun jij jouw klanten zo'n "natural glow" geven waardoor make-up volledig overbodig raakt. 

Make-up zal niet volledig verdwijnen maar de natuurlijke look lijkt in 2017 een hot item te worden. 

"Schone" schoonheidsproducten 

Heb jij al een merk in je salon met natuurlijke ingrediënten? De vraag naar huidverzorging waarin geen giftige of synthetische ingrediënten zitten wordt groter en groter. Natuurlijke en biologische merken schieten als paddenstoelen uit de grond. Bij bestaande merken zie je een enorme toename van het gebruik van natuurlijke ingrediënten. Opmerkelijk is ook dat veel vrouwen de etiketten op schoonheidsproducten net zo zorgvuldig lezen als voedseletiketten. Ze hebben soms zelf al veel onderzoek gedaan naar bestanddelen en willen van de beautyprofessional nog veel meer informatie. Dit is dus voor jou een uitgelezen kans om ze te informeren en bij te staan met alle kennis die jij in huis hebt.

"Zweverig" wordt heel normaal 

Wat lang als zweverig werd beschouwd wordt tegenwoordig heel normaal gevonden. We hebben te maken met een generatie die opgegroeid is met yoga, meditatie en groene sapjes en die vinden het heel normaal om een wellness behandeling te krijgen waarbij bijvoorbeeld kristallen worden gebruikt of Shiatsu of Reiki. Ook cupping of guasha wordt niet meer raar gevonden en dat betekent dat jouw klant dit soort behandelingen misschien ook wel eens wil ervaren. Er zijn inmiddels meerdere  merken beschikbaar waarmee je holistische behandelingen kunt geven aan je klanten en de verwachting is dat hier steeds meer vraag naar zal komen. 

Er zijn dus ook in het nieuwe jaar weer volop kansen voor de beautyprofessional.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren