Bonnenlopers… doe jij eraan mee?

03.07.2015 | Columns | 3681 keer bekeken
Bonnenlopers… doe jij eraan mee?

Misschien hebben jullie ook wel eens meegedaan met een 50% kortingsbonnenactie zoals Groupon of Sweetdeal? Ik wel en ik heb er het een en ander van geleerd.

Misschien verschil je van mening met mij, maar als je hard wilt werken en weinig wilt verdienen of er misschien geld op toe wilt leggen (uiteindelijk houd je minstens € 0,- per uur over en vaak nog minder), moet je je er vooral bij aansluiten, is mijn persoonlijke mening. Aanbiedingen van behandelingen voor € 19,- of minder…. Tel eens na, wat kun je dan nog verdienen? Je kunt volgens mij dan beter vakkenvuller bij de lokale supermarkt worden, want die is nog verplicht om je het minimumsalaris uit te betalen. Vergeet niet dat het over je bedrijf gaat en niet over een hobby.

Stel je geeft 50% korting op je behandeling. Het bonnenbedrijf vraagt vervolgens ook nog een marge, logisch want zij moeren er ook op verdienen. Stel dan, dat jij er bruto € 19,- van overhoudt en dat bedrag maken ze na enige tijd over op je bankrekening. Jij hebt daarvoor drie kwartier je best gedaan om die klant als vaste klant te krijgen (wat meestal niet lukt want het zijn in mijn ogen vaak de koopjesjagers die hierop afkomen). In die drie kwartier verdien je dus € 25,33333333 per uur. Bereken dan eens wat daar dan nog vanaf moet:

  1. Het gebruik van je producten
  2. Gas, licht en water
  3. De tijd om je salon piekfijn in orde te maken (zelfs al doet je moeder dat altijd, ook zij moet daarvoor wel eens beloond worden)
  4. De was die je na elke behandeling hebt van handdoeken, lakens, onderlakens enz. enz.
  5. De afschrijving van je inrichting
  6. De belasting pakt ook nog eens 21% (= € 3,61)
  7. De huur van je salon. Ook al heb je een “salon aan huis”, moet je er aan het einde van het jaar toch met de fiscus over afrekenen.

Waar kom je op uit?


Misschien kun je aan de bonnenlopers nog wat van je producten verkopen. Maar voor de meesten van ons is dat nu net niet ons sterkste punt. De enige die er beter van worden zijn bonnendealers zelf volgens mij. Ze zijn ook niet voor niks de hele sterk groeiende bedrijven op internet geweest. Jij werkt en zij strijken de centen op? Zo vind ik het in ieder geval niet eerlijk.

Hoe denken jullie hierover?


Dit artikel is geschreven door Eric van Hulten, eigenaar schoonheidssalon voor mannen waar vrouwen ook welkom zijn.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (45)

Reageren
  • Praktijk Massage
    04.04.2017 - 11:23 uur | Praktijk Massage

    Weet iemand wat het verschil is tussen Social Deal, Wow Deal en Sweerdeal? Ik heb ervaring met Social Deal en heb daar toch wel wat vaste klanten aan overgehouden. Overweeg nu een nieuwe deal maar ben het niet eens met hun voorwaarden. Ik wil de koopjesjagers die de vorige keer hier waren niet nogmaals die kans bieden. Het voordeel van SD vond ik dat je alle verkochte vouchers uitbetaald kreeg, ook van degene die niet op kwamen dagen. Maar geldt dat ook voor de andere aanbieders?

  • Richard Engelen
    18.07.2015 - 06:40 uur | Richard Engelen

    De gegeven reacties hier zijn zeer interessant.
    Eerst mijn achtergrond. Ik ben Richard Engelen, ontspanningsmasseur en ik geef deze massages naast mijn reguliere dagbaan in de retail.
    Tot op heden heb ik gebruikt gemaak van wow deal en social deal.
    Elk verhaal heeft 2 kanten. De "deal" firma's zijn goed om snel naamsbekendheid te kweken. De eerste keer met wowdeal kon ik zien dat er op die dag 819 nieuwe personen op mijn website zijn geweest. Van die 819 mensen hebben 107 de deal gekocht. (achteraf gezien was de deal veel te goedkoop, toen was ik nog een groentje op dit gebied en ik heb geleerd)
    Daar heb ik enkele vaste klanten aan over gehouden.
    Met 2x social deal idem dito, de verkoop van het aantal deals was minder (30 + 18) en ook hier heb ik tot op heden een aantal vaste klanten aan over gehouden.
    De reden om aan de deals mee te doen is simpel. Meetbare resultaten. Ik kan zien wat voor een effect het heeft. Een papieren advertentie kan ik niet meten.

    Waar ik hier niemand over hoor praten is het volgende, wat doe je om die "bonnen" jagers aan je te binden? Lever je goed werk, is je kwaliteit van producten, service en klantvriendelijkheid uitstekend? Verzin een strategie om klanten aan je te binden, ben fair naar klanten en geef hen het gevoel dat de prijs de moeite waard is en vooral het allerbelangrijkste: dat zij de moeite waard zijn.

    Ik laat klanten (ook de bonnen jagers) kennis maken met mijn eigen "spaar" programma. En dat blijkt voor velen zeer interessant te zijn.
    Kijk maar eens op mijn website: http://richardengelen.nl/massage-boeken/massagetarievenspaarprogramma.
    Bijna elke klant neemt nu zijn eigen handdoeken mee. En dat werkt super. Klant tevreden, ik tevreden. En zo creëer ik een lange samenwerking tussen klant en mijn bedrijf.

    Ik hoor graag reacties van jullie.......

  • Klaas Bakker
    16.07.2015 - 11:37 uur | Klaas Bakker

    Wij zijn het eens met de column van Eric van Hulten en willen je graag laten weten dat het ook anders en beter kan. 2minutes2book.nl is de boekingssite voor beauty, health en wellness. Wij zijn tegen prijsdumping. Onze deelnemende salons bepalen zelf hun prijzen.

    Promotie van je salon of praktijk op 2minutes2book.nl is gratis. Zonder kosten werf je nieuwe klanten. Je lift gratis mee op onze promotieacties op Facebook, Marktplaats, Google Adwords e.d. 2minutes2book.nl is ideaal om al je behandelingen te laten zien. Met de 'aanbiedingen' kun je voor lege uren en/of last-minute afzeggingen toch klanten vinden.

    Alleen bij een boeking brengen we provisie van 6,50 euro excl. BTW in rekening. Meer niet. Van iedere boeking is de betaling gegarandeerd. Boeken van vervolgbehandelingen hoeft niet via 2minutes2book.nl.

  • Ad Verhoeven
    11.07.2015 - 22:41 uur | Ad Verhoeven

    Ja, ja,
    Geloof je het zelf?

  • Louise van Nieuwkoop
    11.07.2015 - 22:34 uur | Louise van Nieuwkoop

    Social Deal wilde ik uitproberen omdat ik nog wat gaatjes had in mijn agenda. Weloverwogen en ondanks de negativiteit rond Social Deal en Groupon heb ik toch de stap gezet. Dit heeft voor mij heel positief uitgepakt. Ik heb een aantal nieuwe klanten erbij, leuke recenties gekregen en hebben 80% van deze klanten 1 of 2 producten gekocht die ik had geadviseerd.

  • Desiree Groenenstijn
    10.07.2015 - 17:13 uur | Desiree Groenenstijn

    Helemaal mee eens, je krijgt alleen klanten die voor de koopjes gaan,ze zullen daarna nooit de volledige prijs gaan betalen voor een behandeling.mond op mond reclame is nog altijd het beste.

  • Loes Wingelaar-Dasselaar
    10.07.2015 - 15:37 uur | Loes Wingelaar-Dasselaar

    Zo is het! Het heeft alleen maar zin als je (nog) geen klanten hebt, om naamsbekendheid te krijgen.

  • B. Brandy
    10.07.2015 - 07:50 uur | B. Brandy

    Ondanks ik had gehoord dat je vooral niet mee moet doen met dit soort actie, heb ik het goed overwogen en toch gedaan omdat ik een bepaald(nog niet zo bekend) product wilde promoten en dus breed bereik had. Dus een duidelijke omschrijving toegevoegd.
    Werken voor € 10,- per uur vond ik niet erg, een advertentie kost ook geld. En je hoopt op serieuse/blijvende cliënten.
    Maar de groep die bij Groupon/Sweerdeals e.a. vergelijkbare site's koopt is 'vreselijk'. Dát was dé frustratie. Doe ik nooit meer.
    Ze zijn alleen op jacht naar koopjes, willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, eisen (!!) veel. Hele onaangename groep.
    Later heb ik gezocht naar een regionale krant, die nog veel wordt gelezen en een full color advertentie geplaatst. Binnen 3 dagen hadden voldoende potentiële cliënten gereageerd. Aanrader!!!

  • Rosana Santos Nogueira
    10.07.2015 - 07:44 uur | Rosana Santos Nogueira

    Ik ben helemaal mee eens met deze artikel, ik doe liver mijn eigen korting dan een bedrijf te betalen.

    Mvg, Rosana Santos

  • Kitty Dijcks
    09.07.2015 - 22:14 uur | Kitty Dijcks

    Ook ik ben eens benaderd door social deal. Waren ze ook nog verbaasd dat ik hieraan niet wilde meewerken!
    Dan maak ik liever zelf een leuke aktie voor vaste of nieuwe klanten.

  • Loes Rothengatter
    09.07.2015 - 18:46 uur | Loes Rothengatter

    Ben het er 300% mee eens, als je wilt overleven dan moet je hier echt niet aan beginnen, kan niet uit! Het zijn inderdaad koopjes jagers waar je niks aan hebt! Doe bij je eigen klanten een aktie dat je tijdens een masker een voet of hoofdhuid massage als extratje geeft of laat en stagiare een paraffine pakking geven voor de handen en tijdens het inwerken hiervan een licht make-upje, klanten waarderen dit, doe je gelijk wat aan de klanten binding en hierover wordt gepraat het kost je geen extra tijd! Maar houd je vooral aan de prijs! Je wilt toch ook graag groeien en een leuke boterham verdienen! Dit lukt echt met ons geweldige vak!!

  • henny slaats
    09.07.2015 - 17:23 uur | henny slaats

    Ieder z och respecterende schoonheidsspecialist doet hier niet aan mee .Heb kort meegedaan aan de s hoonheidsbon waardeloos komen alleen mensen op af die op n veilingsite n bon bemachtigd hebben .De 2e en 3e keer van die bon zie je ze nooit .Want dan kost het geld .Nee hoor ! Nooit meer !!

  • bernadetta koster
    09.07.2015 - 17:15 uur | bernadetta koster

    Wat jammer dat iedereen zo ontzettend negatief is over bijvoorbeeld social deal. Terwijl uit hun reactie blijkt dat ze er zelf niet mee te maken hebben gehad. Er komen natuurlijk ook koopjes jagers. Maar daar is niks mis mee, mensen die zo bij mij binnen kwamen en een heerlijke ervaring hadden. Zo enthousiast dat ze voor de volle prijs nog terug komen. En blijven komen! Dus het is zeker niet altijd negetief om met social deal in zee te gaan. Bovendien kost reclame maken een hoop geld en op deze manier val je op internet echt wel op. Waardoor ik ervaren heb dat je ook een hoop klanten krijgt die jou als eerste in de zoekmachine tegenkomen doordat je bij social deal bent. Als ik niet bovenin die resultaten uitgekomen was hadden ze voor een ander bedrijf gekozen.

  • Marielle Jacobs
    09.07.2015 - 16:36 uur | Marielle Jacobs

    Helemaal mee eens. Ik ben ook pas benaderd door Social Deal. Je moet inderdaad 50% korting geven wat natuurlijk al heel veel is. De mensen die via de deal binnen komen in je salon bezetten ook de tijd waarop je een 'gewoon' betalende klant kan inplannen. Volgens Social deal zou je er vaste klanten aan over kunnen houden! De mensen die via een deal coupons kopen zijn koopjes jagers en gaan echt niet terug komen als baste klant! Dus zoned van je tijd en energie. Mijn advies is niet met deze deals in zee te gaan!

  • Brigitte Clercx
    09.07.2015 - 13:57 uur | Brigitte Clercx

    Helemaal mee eens. Ik werk hier nooit mee. Al mijn klanten maken via mij een afspraak en als ik sponser met een kadobon lukt het me wel vaak om alsnog een product te verkopen. Dan toch nog iets extra's. Mensen die via een actie/sponsoring een bon hebben uit mijn salon zie je vaak ook niet terugkomen omdat ze bij mij moeten komen om de bon op te maken. Zeker als ze al een collega bezoeken. Ik ga ook niet onder mijn prijs werken. Ik heb een visie en sta waar ik voor sta. Mensen die dit niet willen gaan maar naar een collega....

  • M Z
    09.07.2015 - 12:40 uur | M Z

    De ervaring van S. Konsten is natuurlijk heel erg jammer maar ik heb zelf ook altijd de indruk dat juist de niet zo professionele salons van deze acties gebruik maken. Zij hebben tenslotte nog ruimte voor (veel) klandizie. Dat zegt soms genoeg over de behandeling want waarom heb je anders zo'n actie nodig.
    Zoals sommigen hier aangeven kan ik me voorstellen als starter dat je hiervan gebruik maakt. Toch denk ik dat je nog een ander signaal geeft dan wanneer je gewoon zelf iets organiseert maar iedereen is natuurlijk vrij in zijn invulling van marketingman de kosten die daarmee gemoeid zijn. Iedereen veel succes met de zaken.

  • Alet Becker
    09.07.2015 - 12:40 uur | Alet Becker

    Ik ben het helemaal eens met Eric!
    De "klant" wordt er beter van, en de Groupon club e.d. wordt er beter van.
    Behalve jij zelf. En ik vind mijn werk leuk, maar als hobby heb ik nog leukere dingen te doen!

  • Marie-Louise Beekers
    09.07.2015 - 12:02 uur | Marie-Louise Beekers

    Ik heb dezelfde ervaring met Groupon, ik wilde graag een nieuwe behandeling over de aandacht brengen via een groupon actie. Maar dat mocht in eerste instantie niet. Ze willen nl zoveel mogelijk acties kunnen verkopen. En met een nieuwe onbekende behandeling kan dat misschien niet. Ze hebben liever acties die bij het grote publiek bekend zijn, zoals IPL behandelingen. Die wij dan ver onder de normale prijs moeten aanbieden.

  • S. Konsten
    09.07.2015 - 12:02 uur | S. Konsten

    Een verhaal heeft twee kanten.
    Bekijk het even van de andere kant. Ik heb daaraan meegedaan als klant en ben blij zo te hebben gedaan, gelet op de belabberde praktijk van sommigen. Als 'onkundige' kon ik beter mijn huid bewerken dan deze specialisten en vond die prijzen zelfs nog aan de hoge kant voor wat je kreeg.

  • Sandra Breedijk
    09.07.2015 - 11:19 uur | Sandra Breedijk

    Helemaal mee eens! Heb zelf ook wel eens aan zo'n actie mee gedaan! Moest toen een hele behandeling geven voor 15,-. Ik heb de klant daarna nooit meer gezien. Je kunt dan beter je vaste klanten eens belonen met een leuke actie! Zodat zij enthousiast blijven.

  • Laurien De Lange
    09.07.2015 - 11:04 uur | Laurien De Lange

    Goed artikel en helemaal. Mee eens Als je goed voor je klanten zorgt , gaat mond op mond reclamen van zelf. En kost niets en je verdiend wat je toekomt succes allemaal en fijne zomer

  • Eef Klijn
    09.07.2015 - 11:01 uur | Eef Klijn

    Helemaal mee eens... Als je je salon naar de knoppen wil helpen moet je vooral dat doen. Persoonlijk vind ik ook dat bestaande klanten je niet meer serieus kunnen nemen. Zij betalen immers je werkelijke tarief. Als je vaste klanten daar achter komen hebben ze ook zoiets van...... Lekker dan, dat ga ik ook doen... En zo help je je eigen salon naar de knoppen of jezelf misschien wel omdat het allemaal te veel word.

    Ik doe nooit aan dat soort dingen mee.
    Met kwaliteit krijg je de beste mond op mond reclame omdat ze het resultaat geweldig vinden.

    Succes allemaal

  • Kitty Wissink
    09.07.2015 - 10:49 uur | Kitty Wissink

    Ik heb er een paar goede vaste klanten aan over gehouden, maar inderdaad zijn het merendeels bonnenlopers. Het is voor mij een zeer leerzame periode geweest, maar ik ga er NOOIT meer aan meedoen.

  • Angela Sanders
    09.07.2015 - 10:37 uur | Angela Sanders

    Hier ben ik het helemaal mee eens. Niet mee in zee gaan!!

  • Marleen Abbing
    09.07.2015 - 10:35 uur | Marleen Abbing

    Het is mij opgevallen dat de mensen die zo'n bon cadeau krijgen wel vaak blijven hangen.
    Ik heb er in ieder geval wel veel vaste klanten aan overgehouden.
    Van deze klanten koopt het grootste gedeelte toch producten bij me, zonder al te veel "aandringen".
    Ben er inmiddels wel mee gestopt omdat ik zo goed als vol zit.

  • Lisette Bouman
    09.07.2015 - 10:27 uur | Lisette Bouman

    Helemaal mee eens. Het is een bepaald slag mensen die voor een dubbeltje op de eersterang willen zitten. (Een uitzondering daar gelaten) Koopjesjagers die van bon naar bon gaan. Deze mensen wil je niet als klant.

  • Delia de Lannoy
    09.07.2015 - 10:27 uur | Delia de Lannoy

    Ik heb mijn praktijk in Belgie.
    Drie maanden geleden heb ik met Social Deal gewerkt. Ik heb een positieve ervaring aan overgehouden. Er waren veel klanten opzoek naar een goede schoonheidsspecialist, veel verkocht en veel klanten komen terug. Binnenkort doe ik weer een nieuwe actie met Social Deal. Ik heb van collega's gehoord dat er een verschil is tussen Social Deal en Groupen, dat bij Groupen een heel gedoe is. Ik stap niet over en ik blijf acties doen met Social Deal zeker in de periode die minder druk zijn.

  • Manon Gordijn
    09.07.2015 - 10:19 uur | Manon Gordijn

    Het ligt eraan, groupon is geen goede partij. Daar krijg je inderdaad maar een kwart van de behandeling. Maar er zijn genoeg andere goede partijen waarbij je wel 50% overhoud en als je wel sterk bent in producten bij verkopen is dat natuurlijk top, want als het product op is komt de klant vaak wel weer terug om een nieuwe aan te schaffen. Eens met een vorige spreker dat je het ook kunt zien als een reclame investering. Zeker als je salon nog niet zo lang bestaat is adverteren hard nodig en dat kost enorm veel geld zonder dat je goed kunt meten of je er wat aan hebt. Op deze manier krijg je wel klanten binnen die anders niet gekomen waren!

  • Ad Verhoeven
    09.07.2015 - 10:14 uur | Ad Verhoeven

    Je houd nog veel minder over, stel je hebt een behandeling van € 60.-, je ggeft die voor € 30.-.
    Groupon wil daar de helft van hebben, dus € 15.- daar over rekenen ze nog BTW, dat is € 3.15, maakt € 18.15.
    Als je BTW plichtig bent kun je natuurlijk de BTW daarvan aftrekken, anders niet.
    Je betaald natuurlijk ook nog inkomsten belasting en premiheffing, ook dat gaat er nog vanaf, en inderdaad, je producten, huur energie kosten enz.
    Als je met personeel werkt, dan gaat er zeker geld bij!!
    En inderdaad, 99% van de bonnenlopers zie je nooit meer terug
    Belangrijker nog, je bent de markt aan het verzieken!

  • Erica Poppe
    09.07.2015 - 10:09 uur | Erica Poppe

    Natuurlijk heeft deze meneer helemaal gelijk. Maar er zit nog een andere kant aan.
    Als ik reclame wil maken via een blaadje of krant of iets dergelijks, zit daar een bepaald bedrag aan vast. Zelfs grote bedragen soms. Dit blaadje of krant wordt na het lezen direct weggegooid net als mijn centen voor reclame. En er komt niemand op af.
    Nu betaal ik geen reclame maar een deel van mijn behandeling als reclame. en ik weet nu dat er wel iemand komt. De voucher wordt namelijk wel aangekocht op dat moment. En er volgt ook regelmatig iets uit. Dus voor mij heeft het wel effect (gehad)

  • Bernadetta Koster
    09.07.2015 - 10:02 uur | Bernadetta Koster

    Ik heb met mijn startende bedrijfje meerdere keren met social deal samengewerkt. Ik heb daar een positieve ervaring aan overgehouden. Veel nieuwe blijvende klanten. Naambekendheid maar ook nieuwe klanten die regelmatig terug keren zonder sd bon. En ja natuurlijk zitten er ook mensen bij die enkel alle deals aflopen. Maar dat is niet erg als ze een prettige behandeling hebben gehad vertellen ze dit graag verder. Dus ik vind er niks mis aan een actie bij social deal te plaatsen. Bovendien zijn zij duidelijk en was de samenwerking erg prettig.

  • Karin de Veth
    09.07.2015 - 09:54 uur | Karin de Veth

    Helemaal mee eens, nooit aan beginnen. Klanten komen alleen omdat het goedkoop is.

  • Ann. Zuiderent
    09.07.2015 - 09:45 uur | Ann. Zuiderent

    Dergelijke acties degraderen de waarde van het product en is de branche onwaardig.
    Bereken een eerlijke prijs en voor een eerlijk product en houdt dat consequent vol. Dat geeft op de langere termijn een solide imago.

  • Anita Dielemans
    09.07.2015 - 09:31 uur | Anita Dielemans

    ik heb twee keer meegedaan een maal met Groupon een maal met social deal.
    het wordt heel mooi voorgespiegeld dat je er meer klanten aan over houd en zo.
    nou in de praktijk werkt het dus helemaal niet zo. Je houdt er niets aan over alleen ergernis. klanten komen niet opdagen en gaan dan bij het internet bedrijf klagen als ze niet meer terecht kunnen. Er moet dik geld bij want ze willen wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Mijn advies is ook NOOIT doen.

  • Jeannette Jansen
    09.07.2015 - 09:18 uur | Jeannette Jansen

    Heel herkenbaar stukje ik noemde ze social deal hoppers. Mensen willen super goedkoop en dan ook nog t liefste diezelfde dag of week. Heb zo 3 maanden voor niets zitten werken. Nooit meer !

  • Reni Peters
    04.07.2015 - 08:49 uur | Reni Peters

    Ik heb er nooit aan meegedaan en zal er ook nooit aan meedoen. Voor kwaliteit moet betaald worden en shophoppers wil ik niet in mijn praktijk hebben. Om nieuwe vaste klanten te krijgen kun je veel beter zelf acties maken of deelnemen aan lady's events of wat dan ook. Zo heb je de actie zelf in de hand, bepaal je zelf de prijs en heb je na behandeling direct je geld voor je gedane arbeid.

  • Marjolein Scholtens
    03.07.2015 - 22:27 uur | Marjolein Scholtens

    op deze manier maken ze nog meer bedrijven kapot! Deze klanten willen heel vaak het onderste nog uit de kan en als je niet oppast klagen ze ook nog. Nee ik doe dit ook niet weer!! Van je normale prijs maakt Groupon de helft, van de helft krijgt Groupon de helft!! Jij houd als ondernemer 1/3 over waar je vervolgens de btw nog van afzet dragen dus conclusie!! Er moet geld bij

  • Michele Burgers
    03.07.2015 - 12:32 uur | Michele Burgers

    Ik ben het met deze stelling eens dat je er weinig mee opschiet onder aan de streep. Ik kijk dan graag over de grens van onze mooie beauty branche heen en denk dan al snel aan "de week van het restaurant". Mogen mensen voor minder geld eens kennismaken met de betere restaurants. Ik ken ondernemers/restaurateurs die er niet eens meer aan mee willen doen. Lawaaierige niet van kennis gespeende bezoekers duiken ineens en éénmalig op. Waar normaal gesproken een paar flesjes wijn en plat- of bruiswater op de factuur staan, prijken dan toch vaker de cola's en fanta's. Dit vergelijk ik dan weer met de verkoop in de beautysalon. Per slot van rekening is jullie verkoopvoorraad als een mooie wijnkelder waar je trots op bent en iets over te vertellen hebt als een mooie grand cru. Kortom, actie moet je op zijn tijd voeren? JA, absoluut voorstander van. Maar denk dan liever aan een joint promotion met een top tea room (treatment en traktatie middag), lingerie zaak of bloemenatelier (bij aanschaf van X bedrag aan lingerie/bloemen een waarde cheque voor jou salon). Samen sterk is voor mij nog altijd een beter motto dan de goedkoopste te willen zijn, al is het maar voor even. Er is namelijk altijd wel iemand in jou regio die het voor nog minder ook nog steeds wil doen. Maar of ze ook beter, aantrekkelijker, sfeervoller, ondernemender en actiever zijn dan jou............tja dat mag je zélf invullen :-) Succes met je businessplan schrijven!

  • M Z
    03.07.2015 - 12:07 uur | M Z

    Als ik zaadjes zou willen planten (hoef ik niet meer) dan zou ik zelf ook niet hier voor kiezen. Dan kun je nog beter een dag gratis kennismakingsbehandelingen aanbieden. Dat kost je onderaan de streep dan toch minder. Natuurlijk kost marketing geld maar het moet wel binnen budget blijven en als het voor minder kan met dezelfde uitkomst heeft dat wel mijn voorkeur. Na verloop van tijd weet je wel wat voor jouw salon of in jouw regio werkt en wat niet. Het "leergeld" hoeft dan niet steeds opnieuw uitgegeven te worden.

  • Linda Bergsma
    03.07.2015 - 12:00 uur | Linda Bergsma

    Het zijn de internetbedrijven die tegenwoordig uitmaken of jij wat mag verdienen of niet. Wij denken met z'n allen, laat ik het eens proberen, echter meestal ontvang je de kat in de zak. Deze lui verdienen geld over JOUW RUG!
    Ik zou graag willen dat de consumenten hier eens over gaan nadenken, dat er een normale prijs betaald moet worden over arbeid en dat je op arbeid niet kunt minderen, tenzij je meer dan de Balkenende norm verdiend, maar dat is bij de meeste pedicures niet het geval, net het sociale minimum denk ik.

  • 03.07.2015 - 11:23 uur | Christianne Melgert

    Het hangt er vanaf met elk doel en intentie je meedoet en wat je afspreekt. Als je denkt er geld mee te verdienen kom je bedrogen uit en begin er dan niet aan. Ik heb het als marketingmiddel ingezet om mijn naamsbekendheid te verhogen en langzaam maar zeker meer flow te creëren. Tevreden klanten worden goede ambassadeurs ook al komen ze via een bonnenactie. Ze schrijven goede recensies op je website en elders. Tevens wordt er onderling bij verjaardagen etc veel gesproken over bijvoorbeeld Groupon, mijn klanten vertellen dan enthousiast over hun ervaring bij Mellow Touch. Hierdoor blijf je veel vaker hangen en zullen ze sneller geneigd zijn deze positieve ervaring nog een keer te willen beleven bij jou. Zij het niet als vaste klant die iedere 6 wkn komt maar wel n tevreden klant die een cadeaubon koopt voor bijvoorbeeld haar moeder. Ik heb meegedaan aan Groupon, een duidelijk aantal afgesproken en regio. Natuurlijk verdien je er niet op en leg je geld bij maar wat kost een gemiddelde marketingcampagne? Welk doel heb je dan en wat heb je uiteindelijk ermee bereikt. Zo'n actie zie ik als zaadjes planten, de mooie bloemen ontstaan vaak maanden later en de oogst laat ook wat op zich wachten maar uiteindelijk pluk je er wel de vruchten van. Geduld is een schone zaak.

  • 03.07.2015 - 08:35 uur | Grada van Welzen

    Nooit aan mee gedaan, zelfs een collega gewaarschuwd, zij deed toch mee, en had achteraf verschrikkelijk veel spijt.

  • E H
    03.07.2015 - 08:21 uur | E H

    Idd ik ben er ook helemaal mee eens! Het zijn en worden geen vaste klanten! En als je iets goedkoper aan wil bieden, doe het dan gewoon zelf! Heb je geen Groupon enz voor nodig!
    Ik heb er ervaring mee met mijn oude werkgever. En ik begin er nooit aan!!

  • M Z
    03.07.2015 - 08:09 uur | M Z

    Helemaal eens met het artikel. Nooit aan meegedaan en daar begin ik ook niet aan. Kun je de klant nog beter laten komen om 5.- op te halen en dat ze naar iemand anders gaan. Dan hou je er nog meer aan over.

  • Merian Bos
    03.07.2015 - 07:59 uur | Merian Bos

    1x mee gedaan. Heel snel eeer afgemeld.Veel spijt van gehad. Ook goed van geleerd.Nooit meer!!!