Bloggers Choice Award voor beste salonproducten van 2016

04.03.2016 | Beursnieuws | 1293 keer bekeken
Bloggers Choice Award voor beste salonproducten van 2016

De vertrouwde beautybeurs Beautyspot.nl trade edition in Utrecht heeft een aantal elementen aangepast aan deze tijd en introduceert in deze editie onder andere de Bloggers Choice Award. Tussen 2007 en 2015 werd er op de voorjaarsbeurs de Beauty Press Innovation Award uitgereikt. Hiervoor konden exposanten innovaties insturen die vervolgens door beautyjournalisten beoordeeld werden. Vandaag de dag hebben beautybloggers en -vloggers een grote invloed op het aankoopgedrag van consumenten. Daarom zijn op zaterdag 9 april, de eerste beursdag, een aantal toonaangevende bloggers en vloggers uitgenodigd die alle innovaties van leveranciers gaan beoordelen. De winnende producten worden ’s middags op de stand van de winnende exposanten bekend gemaakt. 

Bloggers beoordelen salonproducten

Onder de bekende jurygezichten valt onder andere Anna Nooshin, die naast haar populaire blog NSMBl, bekend is als beautydeskundige bij RTL boulevard. Ook blogger Serena Verbon, oprichtster van één van Nederlands grootste online beautyplatformen, Beautyytlab.nl, neemt plaatst in de jury. Naast beautyblogs zijn ook vlogs een steeds groter fenomeen. Voor dat aspect werd Theo Knoop toegevoegd aan de jury. Hij verruilde 20 jaar geleden zijn carrière in de bouw voor het kappersvak. In zijn vlog toont hij wekelijks zijn succesvolle creaties. Naast Knoop zijn ook mediapersoonlijkheid Laura Ponticorvo en An Knook toegevoegd aan de jury. Ponticorvo deelt op haar vlog o.a. de laatste beautytips. In maart 2015 was zij bovendien te zien in het RTl5 programma Shopping Queens. Friese schone Ann Knook werd twee jaar geleden bekend maar haar Instagram-account make-up. De kiekjes sloegen in als een bom en al snel volgde een even succesvolle vlog op Youtube. 

Consumenten maken kennis met de professionele beautybranche

Dat bovengenoemde bloggers influencers zijn op het gebied van beauty blijkt wel uit het feit dat zij individueel heel wat volgers op de Social Media hebben. Anna Nooshin, Serena Verbon, Theo Knoop, Laura Ponticorvo en An Knook hebben gezamenlijk 16.227.000 volgers. 

We rekenen er op dat bloggers en vloggers veel aandacht gaan besteden aan de nieuwe salonproducten waardoor de professionele beautybranche positief onder de aandacht van de consumenten worden gebracht.  Monique Lindenboom zal aan het winnende product van de Bloggers Choice Award uitgebreid aandacht besteden op Beautyjournaal.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren