Bijna 65 en dan nog switchen naar een ander merk?

15.04.2015 | Columns | 1531 keer bekeken
Bijna 65 en dan nog switchen naar een ander merk?

Ik ben Lia Rozenblad, eigenaar van salon DermaVitalia. Ik schrijf deze gastcolumn omdat ik graag met jullie wil delen dat in mijn ogen passie, drive en een nieuwe start niets te maken hoeven te hebben met je leeftijd. Ik ben een vrouw met een langdurige staat van dienst in de schoonheidswereld en mijn salon is gevestigd op een mooie winkellocatie in Utrecht. Mijn zoektocht om mensen echt te kunnen helpen en resultaat te bereiken is nu eindelijk volbracht. Ik voer sinds kort de methode Phytobiodermie en mijn gedrevenheid is als die van een jonge blom, al zeg ik het zelf. Ik hoop jullie met mijn verhaal te kunnen inspireren.

Toeval bestaat niet…

Heb ik een keer tijd tussen het werk door om in een vakblad te bladeren, valt mijn oog op een artikel over huidverzorging volgens de vijf elementen. Ik moest weer naar mijn klant om de behandeling te vervolgen en leg het artikel even weg om later echt te lezen. Was het toeval dat ik hierop stuitte? Tijdens mijn 3-jarige opleiding Voeding en Vitaliteit in Antwerpen is uitgebreid ingegaan op de holistische benadering van gezondheid en ziekten, volgens de vijf elementen en dit was mij op mijn lijf geschreven. Een maand later kreeg ik ook nog aan het eind van een cursusdag over Voeding en de Huid, een brochure Phytobiodermie, en toen wist ik het: dit is geen toeval!

5-elementen.jpg


Durf ik het of niet?

Na meer dan 25 jaar volgens een bepaalde manier gewerkt te hebben, kwamen toch twijfels. Wat doe je als je bijna 65 bent, je een ziektegeschiedenis hebt met borstkanker en op het punt staat een volledig nieuwe werkmethode te gebruiken in je salon? Slapeloze nachten volgden. Nu kan ik alle mijzelf remmende barrières opsommen, maar tenslotte ben ik tot een van de belangrijkste besluiten van mijn leven gekomen: ik stap over, ik neem het. De viering van het 35-jarig jubileum vond ik een mooi moment om mijn nieuwe merk aan klanten te introduceren. Wat er daarna gebeurde had ik nooit verwacht… Vrijwel alle klanten gingen meteen mee in de switch.


Een goede voorbereiding is het halve werk

Bij mijn leverancier kon ik alle trainingen volgen om goed beslagen ten ijs te komen. Er viel heel wat te leren om de behandelingen zo persoonlijk mogelijk op de klant te kunnen afstemmen: geboorte-element, bioritme, energetisch seizoen, huidconditie, wensen van de klant. Alleen al de nieuwe termen boeiden mijn klanten. Het was voor de meesten nieuw, voor sommigen herkenbaar vanwege de voedingsadviezen die ze van mij reeds kregen gebaseerd op de vijf elementen en de seizoenen. Nu werk ik ruim een half jaar met het nieuwe concept en het groeiend enthousiasme van de klanten over het product en de benadering, geeft veel voldoening.


Beauty is health made visible

Hier sta ik 100% achter. Tenslotte is het gelaat de spiegel van de gezondheid. Mooi om te zien hoe mijn klanten dan op een andere manier naar hun huid en huidverschijnselen gaan kijken. Soms wenste ik dat ik 20 jaar jonger was, maar dat ben ik niet. Desondanks ben ik blij en dankbaar dat ik deze beslissing heb genomen, want het is de moeite waard om dit toch nog aan de klanten te kunnen geven. En voor hoe lang nog? We zien het wel...


Dit artikel is geschreven door Lia Rozenblad, gepassioneerd schoonheidsspecialist pur sang.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (2)

Reageren
  • els VAN DIJK
    16.04.2015 - 13:23 uur | els VAN DIJK

    Lia, GEWELDIG!!

  • 15.04.2015 - 08:46 uur | Sandra van de Vlierd

    Lia, al vanaf dat ik met dit vak begon ben jij één van de iconen uit de branche. Je hebt mij geïnspireerd met je passie en gedrevenheid voor je vak. Wat heerlijk om te lezen dat je dat nog steeds hebt en bent. Ik wens je alle goeds.