Beautyspot.nl stapt in e-commerce

15.07.2014 | Branchenieuws | 2017 keer bekeken
Beautyspot.nl stapt in e-commerce

Vanaf september kunnen geregistreerde beautyprofessionals via het online platform Beautyspot.nl centraal inkopen bij aangesloten leveranciers. Consumenten kunnen via het consumentenplatform Beautynieuws.nl producten bestellen.  Dit is een kans voor alle bedrijven in de schoonheidsbranche die op zoek zijn naar extra omzetmogelijkheden. Jaarbeurs verwacht de komende jaren sterk te kunnen groeien met eigen e-commerce activiteiten, hiervoor wordt samengewerkt met YIZZ E-commerce, dat gespecialiseerd is in het bouwen van webshops.

Jaarbeurs biedt leveranciers en salonhouders de mogelijkheid respectievelijk brandstores en webshops in een eigen look & feel te openen. Met de brandstores krijgt de leverancier een nieuw online kanaal om de verkoop van exclusieve salonproducten  aan de consument te stimuleren. Salonhouders op hun beurt kunnen zich profileren met een webwinkel in de eigen look & feel. Het up-to-date houden van het assortiment is volledig geautomatiseerd. De consument kan betalen via IDEAL, de leverancier verwerkt de order en verstuurt het product aan de consument. 

Jaarbeurs digital

Voor Director Business Unit Digital bij Jaarbeurs Bart Strijker  is de stap richting e-commerce een logische. “We willen ons het hele jaar inzetten voor onze klanten. Bedrijven zijn voortdurend op zoek naar manieren om met hun klant in contact te komen. Naast leadgeneratie faciliteren we vanaf september met onze nieuwe e-commerce activiteiten dus ook in directe verkoop. Bedrijven krijgen op een laagdrempelige manier en tegen relatief lage kosten een nieuw online verkoopkanaal. E-commerce past uitstekend binnen de strategie van Jaarbeurs: we zetten handel in beweging.”

Yizz BV is al geruime tijd actief binnen de juweliersbranche en heeft een samenwerking opgezet tussen ruim 150 A-merken en 320 juweliers. Maurice Reijersen, CEO van Yizz BV, over e-commerce op Beautyspot.nl : “Samen met Jaarbeurs bieden we salonhouders de mogelijkheid een webwinkel te openen, zonder dat er  hoeft te worden geïnvesteerd in kennis, mensen, financiële afhandeling, voorraad of techniek. Gezamenlijk willen wij de salonhouders en leveranciers helpen met hun online B2B en B2C marktpositie en daarmee het e-commerce rendement verhogen.” 

Geinteresseerd in de mogelijkheden van e-commerce?Voor meer informatie kun je contact opnemen met Tim van den Boorn, accountmanager Beautyspot.nl.
E-mail: tim.van.den.boorn@jaarbeurs.nl

Telefoon: +31(0)30 2952875

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren