Beauty Salon dimensions toneel van Retro Vintage Fashion Make-up

28.04.2011 | Beursnieuws | 506 keer bekeken

Visagisten en make-up artists kunnen zich nog tot en met 28 juni inschrijven voor de Nederlandse Make-up Awards 2011. 'Retro Vintage Fashion Make-up' is dit jaar het thema van de competitie waarmee deelnemers worden uitgedaagd om hun creativiteit, professionaliteit en perfectie te tonen.

De opdracht luidt: ‘Ontwerp een retro look, geïnspireerd op één van de grote modes uit de geschiedenis en presenteer je model in bijpassende outfit en accessoires. Deze eclectische make-up en styling vindt zijn inspiratie in het verleden maar heeft een moderne 2011 touch and feel’. De uitreiking van de Awards is op de tweede dag van Beauty Salon dimensions, van 24 tot en met 26 september 2011 in de Jaarbeurs in Utrecht.

Genomineerden worden geselecteerd op basis van ingezonden foto's. Ook wordt hen gevraagd een lijst met gebruikte materialen te overleggen. Ze moeten op de dag van de uitreiking hun creatie nogmaals ten uitvoer brengen op het podium. De jury beoordeelt de werkwijze en het eindresultaat bij de selectie van de winnaar.


AanmoedigingAward
Ook dit jaar wordt de Aanmoediging Award uitgereikt. Door deelname aan deze competitie krijgen examenkandidaten de kans om zich voor een breed publiek te presenteren. De brancheassessor van het Kwaliteitscentrum Uiterlijke Verzorging selecteert de beste examenkandidaten uit de scholen die deelnemen aan het Branchediploma Visagie 2011. Tien genomineerden gaan op zondagochtend 25 september de sportieve strijd aan om de Aanmoediging Award. Het thema is ‘Hollywood Filmpremière’ waarbij de ‘filmster’ zich in gezelschap van een partner op de rode loper zal presenteren. De Aanmoediging Award is een initiatief van De Stichting Foundation, ANBOS en het Kwaliteitscentrum Uiterlijke Verzorging.

Hoe gaat het nu met…….?
De zwarte zeep met eucalyptus uit de hammam-lijn van Peggy Sage was tijdens de laatste Beauty Trade special de grote winnaar van de Beauty Press Innovation Award. De jury, bestaande uit vak- en consumentenpers, vond de zeep een echte noviteit, ideaal in gebruik, leuk verpakt en voordelig in prijs. Maar hoe gaat het nu eigenlijk met Peggy Sage? En in hoeverre hebben ze gebruik gemaakt van de positieve aandacht van het winnen van een prijs?

De telefoon van Viola Heijnemans, marketing- en salesmanager van Peggy Sage, stond de dag na de award uitreiking roodgloeiend: ”Er kwamen ontzettend veel leuke reacties. We zijn door zowel de vakpers als consumentenpers overladen met informatie- en interviewaanvragen. Natuurlijk waren er ook veel positieve reacties vanuit onze klanten.” Heijnemans wilde graag iets concreets doen met al die positieve aandacht: “We wilden een vervolg geven aan het winnen van deze prijs met dit product. Daarom hebben we voor onze klanten workshops opgezet in het gebruik van de zeep en de andere producten uit de hammam-lijn. Verder gaan we in het najaar een oosterse lichaamslijn opzetten die hierop is geïnspireerd. Al met al kan ik zeggen dat het winnen van deze prijs veel goede dingen met zicht mee heeft gebracht. Hier plukken we nu de vruchten van.”

Dit artikel is geschreven door Sophie Spanjer

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren