Beauty Salon dimensions 2010 presenteert Spa Facilities

08.08.2010 | Beursnieuws | 847 keer bekeken
Beauty Salon dimensions 2010 presenteert Spa Facilities

Onthaasten, ontspanning en tijd hebben voor jezelf. In de drukte van alle dag zijn steeds meer mensen hier naarstig naar op zoek. Voor Beauty Salon dimensions, vakbeurs voor de schoonheidsverzorging, dé reden om komend najaar ‘Spa Facilities’ als beursthema te introduceren. Hiermee wil Beauty Salon dimensions schoonheidsverzorgers inspireren hun aanbod completer en aantrekkelijker te maken voor hun klanten. De beurs zet hiermee een eerste stap op weg naar een tijdperk waarin leeftijdloosheid, verwennen en een gezond leven de basis vormen. Beauty Salon dimensions vindt plaats van 25 tot en met 27 september 2010 in Jaarbeurs Utrecht.

Volgens Annelies Bodifée, Project Manager Beauty Salon dimensions en Beauty Trade special bij VNU Exhibitions Europe, biedt Spa Facilities schoonheidsspecialisten een ongekend aantal nieuwe mogelijkheden. “Spa is een onbetwiste trend in de uiterlijke verzorgingsbranche”, constateert Bodifée. “Mensen zijn zich steeds bewuster van de kwaliteit van hun leven. De maakbaarheid van het leven wordt steeds belangrijker. We willen meer ontspannen, meer balans in het leven, maar bovenal bewust van het leven genieten. Tegelijkertijd hebben consumenten ook steeds minder tijd en willen daarom in één keer een totaalconcept ervaren in plaats van losse behandelingen bij meerdere specialisten. Ook willen ze individueel begeleid worden in plaats van ondergedompeld te worden in massaliteit.” En juist hier liggen volgens Bodifée kansen en mogelijkheden voor schoonheidsspecialisten. “Door spagerichte producten en diensten aan het assortiment toe te voegen kunnen salons hun klanten een completer en aantrekkelijker aanbod bieden. Hierdoor zullen ze ook succesvoller zijn”, meent Bodifée.

Lifestyle coach
Bodifée heeft met Spa Facilities een helder concept voor ogen. “Met Spa Facilities als beursthema willen we schoonheidsspecialisten vooral inspireren. De beurs moet echt een eye-opener zijn, een bron van inspiratie, nieuwe gezichtspunten aanreiken.” Het brede concept biedt volgens Bodifée legio mogelijkheden op het gebied van uiterlijke, maar vooral ook voor innerlijke verzorging. “Schoonheidsspecialisten kunnen hun behandelruimte flexibel inrichten waardoor er ruimte ontstaat voor bijvoorbeeld het geven van yogaworkshops. Of een samenwerking aangaan met voedingsdeskundigen en zo hun klanten adviseren op het gebied van gezonde voeding”, illustreert ze. “Het vak evolueert zo van schoonheidsspecialist naar lifestyle coach”.

Spa Facilities plein
Het Spa Facilities plein staat in het hart van hal 7. Diverse exposanten presenteren hier de nieuwste spaverzorgingsproducten. In het midden van het plein vindt de bezoeker de Trend Lounge met elke dag presentaties over trends en de actualiteit. Op het programma staat onder meer introductieworkshops Spa Facilities, verzorgd door spa consultant Marie Claire Aarts van Zenz – the Spa. De actualiteit staat centraal tijdens de presentatie van het trendreport Winter 2010, verzorgd door trendwatcher Marjanne Riemens. In het Massagepaviljoen worden de nieuwste massagetechnieken gedemonstreerd. Bezoekers kunnen hier ook terecht voor workshops oosterse bewegingstechnieken en kleurenanalyses.

Toekomstperspectief
Annelies Bodifée verwacht veel van het beursthema. “Spa Facilities is het beginpunt van een nieuw concept”, vertelt ze. “Onze doelgroep, mensen in de leeftijdscategorie van 30 tot 65 jaar, groeit de komende jaren aanzienlijk als gevolg van de vergrijzing. ‘Onthaasten’ wordt steeds belangrijker. Spa Facilities haakt hierop in. Dit thema heeft daardoor een enorm toekomstperspectief. Het doel is dan ook dat Spa Facilities uiteindelijk het vaste najaarsconcept van de Beautybeurzen gaat worden”.

Andere activiteiten
Alhoewel Spa Facilities een prominente rol speelt op de beurs, beperkt het activiteitenaanbod zich geenszins tot spa alleen. Op zaterdag 25 september worden onder meer de Make-up Awards 2010 uitgereikt. Bezoekers kunnen live zien hoe de creaties tot stand komen. Nieuw hierbij is de uitreiking van de ANBOS aanmoedigingsprijs; een visagiewedstrijd met als thema bruidsmake-up voor de beste leerlingen van door ANBOS erkende visagieopleidingen. Op het brancheplein Nagelverzorging kunnen bezoekers deelnemen aan een uitgebreid workshopprogramma hand- en nagelverzorging.

Dit artikel is geschreven door Sophie Spanjer

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren