Volg ons op

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Dit artikel is geschreven door Gerben de Jong van FYS Group


Eén van de eerste woorden die een baby leert is ‘meer’.
Iedere peuter weet dat twee koekjes beter zijn dan één. Baby’s leren al heel vroeg dat dit ene woordje de kortste weg is om te krijgen wat ze willen.
Het is dus niet zo gek dat deze les ons hele leven bij ons blijft en dat we deze meenemen in het zaken doen. We conditioneren onszelf te geloven dat meer volgers, meer leads en meer klanten de sleutel tot succes is.

Groei betekent niet noodzakelijk dat je groeit. Als je de verkeerde klanten aantrekt, als je winst neemt ten koste van de motivatie van je medewerkers, als je belofte geen stand houdt of je niet de gewenste impact hebt, ben je dan verder vooruit? Dus als je groei in het vizier hebt betaalt het zich uit als je goed nadenkt over de metriek van meer en is het slim om een holistische benadering van meer te overwegen.

Bekendheid kun je niet altijd opschalen. Maar verschil maken voor je klanten en belangrijk zijn voor mensen kan op lange termijn tot niets anders leiden dan groei voor je salon.

Hoe ga jij om met je tijd, je middelen en je aandacht? Zou het kunnen dat de beste groeistrategie voor jouw salon is om voor minder mensen het grootste verschil te maken? Om je op weg te helpen vind je hieronder twee vragen. Je moet kiezen, waar ga jij voor? Stem mee:

Comments


Gerelateerde artikelen