Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

December is niet alleen de maand van Sinterklaas, Kerstmis en oud & nieuw, maar het is ook de maand van de cadeautjes en relatiegeschenken. Heb jij al er al over nagedacht wat je je klanten dit jaar gaat geven?

Een relatiegeschenk(je) voor de feestdagen is een blijk van waardering aan je klanten. Je bevestigt hiermee de goede relatie die je hebt met je klanten, en tegelijkertijd verstevig je die band. Ook is het een mooie manier om nieuwe klanten aan je binden. Wie je wel of geen relatiegeschenk geeft, is dus ook een strategische keuze. Maak daarom voor jezelf een lijstje van mensen die je graag wilt behouden of juist voor je wilt winnen.

Wie geef je wat?
Je hoeft niet iedereen hetzelfde cadeau te geven. Zo zullen de klanten die al heel lang in de salon of praktijk komen het waarderen wanneer je ze een persoonlijk geschenk geeft. Iets waarover is nagedacht. Heb je bijvoorbeeld een klant die een groot bioscoopfan is? Dan valt een kaartje voor een leuke film vast beter in de smaak dan een fles wijn. Of heb jij een klant die veel met haar haar bezig is? Geeft dan een leuke haaraccessoire.

Duur is niet altijd beter!
Probeer voor een cadeau te kiezen dat past bij de financiële positie van jouw salon. Als jouw klanten dit jaar aanzienlijk meer producten voor thuisgebruik hebben gekocht, is een sachet met handcrème misschien wat karig. Het is ook niet vreemd om goede en vaste klanten een waardevoller cadeau te geven dan anderen. Maar realiseer je tegelijkertijd dat waarde niet altijd in euro’s uit te drukken is. Een handgeschreven kaart waarin je jouw waardering voor iemand uitdrukt, kan voor sommigen onbetaalbaar zijn.

Wat doe jij?
Waar het in essentie om gaat bij het geven van een relatiegeschenk is dat het jouw klanten juist in deze tijd een warm gevoel zal geven! En dat een goede relatie met bestaande, tevreden klanten bijna altijd leidt tot de aanwas van nieuwe klanten is mooi meegenomen. Daarom is en blijft het een mooi gebaar om aan je klant te laten zien dat je blij ben met zijn/haar bezoek. Wat doe jij?

0

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen