Volg ons op

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Is het belangrijk dat het merk waarmee je werkt in de salon exclusief verkrijgbaar is via de salon en niet via andere verkoopkanalen zoals parfumerie, drogisterij of een Multi level marketing bedrijf? Het Beautyspot.nl trendpanel is hier duidelijk over: 94% van de beautyprofessionals vindt dat een salonmerk exclusief via salons verkocht moet worden en niet via andere kanalen. Slechts 3% van de beautyprofessionals vindt dat het wel kan en 3% is neutraal. Waarom is dat zo en waarom vinden bijna alle beautyprofessionals dat dat zo moet blijven? 

Waarom willen we dat de salonmerken alleen via de salon verkrijgbaar blijven? Een salonmerk dat via consumenten het merk bekend maakt verkoopt toch veel gemakkelijker? Is het omdat we onze marge hoog willen houden? 
Of moet het salonmerk zorgen voor een exclusief imago voor jouw salon? Want wat bepaalt nu eigenlijk of een klant voor jouw salon kiest? Komt zij voor vooral voor jou als beautydeskundige of komt ze vooral voor het merk waarmee jij werkt ?
En hoe gaan we om met salonmerken die wel via internet of de parfumerie verkrijgbaar zijn? Stoppen we daarmee  in onze salon? 
Hoe belangrijk is de exclusieve verkoop in de salon in deze tijd nog? Dat zouden we heel graag willen weten, we zijn benieuwd naar jullie reacties.

 

PS: wil je ook je mening geven over actuele onderwerpen en meedoen aan het Beautyspot.nl Trendpanel? Mail dan je naam en de naam van je salon panel@beautyspot.nl

Comments


Gerelateerde artikelen