Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

“Dat moment dat ik in de stoel zat met een koud glas prosecco in de hand en een nieuwe glossy binnen handbereik. Eindelijk me-time. Ik was zo ontspannen. Heerlijk!”

Toen een vriendin mij laatst vertelde over haar kapperservaring nadat ik haar complimenteerde met haar nieuwe kapsel, ging het voornamelijk over hoe ze haar kappersbezoek had beleefd en niet over hoe haar kapper haar punten had bijgeknipt. Door twee simpele elementen toe te voegen aan zijn behandeling wist deze kapper de behandeling van zijn klant van simpele knipbeurt om te toveren naar een ontspannen me-time moment waar zijn klant met een fijn gevoel maar al te graag over praat.

Een klein stapje extra maakt het verschil

Ik weet zeker dat meer mensen zo over hun kapper praten. Natuurlijk moet de kapper ook goed zijn. Met alleen de prosecco heb je aan mijn vriendin nog geen terugkerende klant, maar de beleving is wat is blijven hangen en wat haar triggert om die ervaring te delen met anderen. En waardoor ze alweer staat te trappelen om over zes weken terug te gaan. Een klein stapje extra door jou kan enorm veel voor de klant betekenen. In welke situatie dan ook. Laatst ging ik terug naar een kledingwinkel voor een broek die niet helemaal goed bleek te zijn. Ik kaartte mijn klacht aan en kreeg direct excuses, een nieuwe broek én een goede indruk. Deze service zorgt voor een goed gevoel, waardoor ik zeker terugga naar deze winkel.

Overtref verwachtingen

Met een paar kleine stapjes extra heeft de kapper haar verwachtingen overtroffen en dat is waar het om draait. Schenk die verse muntthee uit een glas op een mooi dienblad in plaats van in een kartonnen wegwerpbeker, serveer een wat luxer koekje, ga voor een mooi scala aan tijdschriften, geef een minivariant van een product mee of geef een extra hoofdmassage. Door net dat stapje extra te zetten zorg je ervoor dat de verwachtingen van je klant overtroffen worden. Hoe klein het gebaar ook is, het effect is enorm. Mensen komen voor een behandeling, maar gaan met een positieve beleving naar huis!

Maak van je klant een ambassadeur

Zonder dat mijn vriendin het doorheeft is ze een wandelend reclameblok voor haar kapper. Ze is niet alleen een klant, maar ook een ambassadeur. Een hele waardevolle, want haar kapsel is tastbaar bewijs van haar ervaring en maakt haar aanbeveling aan vrienden extra geloofwaardig en krachtig. Ik zeg dus: doe dat stapje extra!

Wil jij ook groeien met je onderneming? Plan hier een vrijblijvend gesprek met mij in.

+1

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen