Volg ons op

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Uit onderzoek van het Britse marketingbureau Haygarth blijkt dat vrouwen merken aan anderen aanbevelen als ze tevreden zijn over de productkwaliteit. In het onderzoek werd onderzocht waarom vrouwen producten in de categorieën voeding, beauty en alcoholische dranken aanbevelen. Zo`n 80% van de ondervraagden heeft ooit wel eens levensmiddelen aanbevolen, 68% bij beautyproducten en 58% deed dat bij alcohol. Kwaliteit blijkt in de beautycategorie de voornaamste reden te zijn om een merk aan te bevelen. Merkenbeleid en reclame is een beïnvloedende factor: 40% zegt wel eens een product aan te raden op basis van merkvertrouwen. Promotions en speciale aanbiedingen zijn in 60% van de gevallen betrokken bij aanbeveling van een merk of product en zijn vooral effectief bij dure producten.

Voeding scoort het hoogst vanwege de vele innovatieve producten, beauty is persoonlijker en daarom minder besproken op social media, terwijl de mening over alcohol is dat veel merken op elkaar lijken.


Gerelateerde artikelen