Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

Valentijnsdag is een dag waar je als schoonheidssalon prima op in kunt haken. Er zijn verschillende doelgroepen die je kunt aanspreken met een leuke Valentijnsactie: de vrouw die er op haar mooist uit wil zien op Valentijnsdag zelf of de man die zijn partner wil verwennen door middel van fijne producten. Maar ook voor andere doelgroepen is er een leuke actie te bedenken, zoals voor singles of ‘gewone’ bestaande klanten. Beautyspot geeft je inspiratie!

Wist je dat 1 op de 3 Nederlanders tijdens deze periode de romanticus wil uithangen? Nog steeds neemt de populariteit van Valentijnsdag enorm toe en groeit het aantal Valentijntransacties gestaag. Deze bijzondere dag wordt met name gevierd door de jongeren generaties en daar elk jaar wordt er meer geld aan de liefde uitgegeven dan voorheen. Juist nu in deze tijd een mooie kans om je omzet een boost te geven!

Pimp je homepage en socials
Als je wilt laten zien dat je leuke acties hebt voor Valentijnsdag, dan kan de uitstraling van je website én je socials natuurlijk niet ontbreken. Zorg voor mooie headerafbeeldingen in Valentijnsdag-stijl en laat je favoriete producten pronken op de homepage. Licht dagelijks een mooi Valentijnscadeau of -pakketjes uit via je Facebook-pagina, zodat je klanten direct kunnen doorlinken naar je webshop om ze aan te schaffen. En voor sommigen die het lastig vinden om een keuze te maken: biedt een cadeaubon aan voor de Valentijn met keuzestress!

Voor hem en voor haar
Maak het je klanten zo makkelijk mogelijk door onderscheid te maken tussen cadeaus voor hem, haar of juist de vrijgezellen onder ons. Ook is dit je kans om extra bijverkoop te stimuleren, want kijk eens of je twee soortgelijke producten voor een speciale combiprijs kunt aanbieden. Grote kans dat de Valentijn dan ook een cadeautje voor zichzelf koopt. En vergeet je ook niet om aan je vaste klanten te denken? Die kun je benaderen via mail of app met producten voor een speciale prijs afgestemd op zijn of haar huidtype.

Stuur het op als cadeautje
Je kunt er wel van uitgaan dat de meeste Valentijns-bestellingen cadeautjes zijn. Dus om het je klanten extra makkelijk te maken kun je een inpakservice aanbieden. Hoe handig is het als jij er al een cadeautje van maakt? Als je deze inpakservice wilt aanbieden, communiceer dat dan duidelijk (bijvoorbeeld bij het online afrekenen). Eventueel kun je daar nog een kleine extra vergoeding voor vragen. Een klein bedankkaartje aan de bestelling toevoegen maakt het geheel dan af!

0

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen