Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

Hoewel bij social media vaak de nadruk ligt op Facebook of Instagram, is LinkedIn het platform gericht op professionals. Hier deel je je portfolio, netwerk je met andere professionals en maak je jezelf en je salon of praktijk zichtbaar. LinkedIn mag dan ook eigenlijk niet ontbreken in je marketing mix. Het staat of valt echter met een goed onderhouden account. Hoogste tijd om je profiel in een paar stappen op te poetsen!

Het meest zichtbare deel van je profiel is ongetwijfeld je profielfoto. Deze heeft een houdbaarheid van zo’n 2 jaar, dus houd die actueel. Bovendien word je zelf wat ouder, straal je andere ambities uit of wil je een ander type klant aan je binden. Wist je trouwens dat door het plaatsen van een foto bij je profiel je profiel 21x meer wordt bekeken, je 36x meer berichten krijgt en 9x meer verzoeken om te ‘linken’? Kies bij het maken van een profielfoto bij voorkeur voor een professionele fotograaf en laat je make-up verzorgen door een visagist.

Achtergrondfoto
Heb je er wel eens op gelet hoe weinig er gebruik wordt gemaakt van een achtergrondfoto bij een profiel? Of juist een afbeelding die totaal niet rijmt met wat er op je profiel te lezen is. Zonde! Wissel je achtergrondfoto met de seizoenen mee en kies een afbeelding die zaken onderschrijft die in je profiel worden genoemd. Dit kunnen zowel zakelijke aspecten zijn, als een interesse in de privésfeer. Houd er vooral ook rekening mee dat je een rechtenvrije foto gebruikt. Op deze LinkedIn-pagina vind je meer tips over dit onderwerp.

 

 

Headline
Zorg dat je netwerk informeert over de meest actuele stand van zaken. Ben je nog wie je bent, geef je nog steeds dezelfde behandelingen, ben je samenwerkingen aangegaan of is je teamsamenstelling veranderd? Heb je een nieuwe huisstijl, een webshop toegevoegd aan je website, werk je met nieuwe merken? Allemaal zaken die up-to-date moeten zijn. Er zijn verschillende onderwerpen in je headline die minimaal bijgewerkt moeten zijn. Denk hierbij aan expertise, vaardigheden, passie, product, opleiding, bedrijf en eventueel gewonnen prijzen (Beauty Award, nagelkampioenschappen et cetera).

Privacy instellingen
Het aantal privacy-instellingen op LinkedIn is de afgelopen jaren enorm is gegroeid. Van 9 instellingen in 2012, naar zo’n 28 instellingen anno 2020. Goed dus om dit soms wat vergeten deel van je profiel in deze tijden van AVG aan een grondige inspectie te onderwerpen. Kijk trouwens rechts van het tabblad ‘Privacy’ ook eens naar ‘Advertenties’, want standaard staan daar alle knoppen namelijk op AAN. Dit betreft namelijk of LinkedIn informatie over jou en je websitebezoek mag delen met adverteerders.

Contactgegevens
Als je wilt dan mensen contact met je opnemen, is het raadzaam om je contactgegevens toegankelijk te presenteren. Check ze op correctheid zoals het juiste e-mailadres, je zakelijke telefoonnummer en adresgegevens. Werken de link(s) naar je website nog? Voilà, het ziet er misschien allemaal wel een beetje saai uit, maar LinkedIn is geen site voor ontspanning en vermaak, maar een verlengstuk van je zakelijke leven.

1+

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen