Volg ons op

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Je zult misschien gek staan te kijken, maar na het lezen van deze tekst hoop ik dat je anders tegen NIVEA aankijkt. Ik wil je namelijk iets vertellen over de inhoud van NIVEA waar we in alle omstandigheden in ons leven veel aan zullen hebben:

Nooit
Invullen
Voor 
Een 
Ander 

🙂 Klopt he? Maar toch doen we het heel vaak, ook in de salon.

Juist bij collega’s die moeite hebben met het verkopen van huidverzorgingsproducten hoor ik tijdens een verkooptraining continue als weerwoord: “Mensen geven tegenwoordig niet meer zoveel geld uit aan huidverzorging, ze maken andere keuzes”…. Persoonlijk vind ik dat je je er dan gemakkelijk vanaf maakt: “Tjsa, het ligt niet aan mij, het komt door de crisis”…… Maar ik zeg: mensen kopen toch érgens hun producten? 

Er zijn genoeg kansen die je kunt grijpen zodat je klanten ervoor kíezen om juist bij jou een uitgave te doen. In de eerste plaats is er de  ‘gunfactor’, maar die creëer je zelf omdat klanten gewoon beter geholpen worden bij jou dan bij een ander. In de tweede plaats zijn het de magische woorden: luister en denk mee met je klant. Maar er zijn ook andere, creatieve, oplossingen als je écht denkt dat het aan de prijs van je product ligt: kies een ander product want dan past dit product misschien gewoon niet (meer) bij jou?

Mijn advies is: kijk eens naar jezelf! En alles is oké hoor: Ben je een type dat graag exclusieve producten verkoopt tegen een hogere prijs? Prima, maar volg cursussen en zorg dat je kunt vertellen waaróm deze producten goed of beter zijn. Past het gewoon niet zo bij je om steeds op te moeten boxen tegen je gevoel qua prijs; neem een gangbaarder product in je salon.

Hoe belangrijk is exclusiviteit nog? Drogisterijen en webwinkels hebben elke dag volop klanten die hun product ook een paar deuren/sites verder kunnen kopen. Maar ook dáár gaat het uiteindelijk om service. 

En wat hebben wij vóór op dit alles? Vakkennis!
NIVEA is zo gek nog niet, als je maar weet hoe je het moet toepassen 😉

 

Dit artikel is geschreven door Ilze van Opstal

 

Comments


Gerelateerde artikelen