Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

Je stond vast te trappelen om afgelopen maandag weer aan de slag te gaan in je nagelstudio! We kunnen ons voorstellen dat het best wel even wennen is, zeker zo met al die nieuwe regels. De protocollen en praktische instructiefilmpjes ‘hoe om te gaan met corona’ vliegen om je oren en mogelijk zie je door de bomen het bos niet meer. Ook zul je – eenmaal weer druk bezig in de praktijk – best wel op zaken gestuit zijn die verbetering verdienen. Daarom nog een paar praktische tips zodat het voor jou én je klant duidelijk is wat je van elkaar kunt verwachten.

Voorafgaand aan de behandeling
Voordat jouw klant naar je toe komt, is het belangrijk dat ze vooraf een aantal vragen beantwoord. Deze vragen kun je gemakkelijk via een WhatsApp versturen of per mail, net wat jouw klant het prettigste vindt. Een voorbeeld van enkele vragen:
• Is er corona bij jou geconstateerd?
• Heb je momenteel huisgenoten/gezinsleden met corona?
• Ben je korter dan 2 weken geleden genezen van corona?
• Heb je last van één of meerdere van de volgende symptomen: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid en/of koorts (meer dan 38 graden)?
• Heb je huisgenoten/gezinsleden met deze symptomen?
• Ben je in thuisisolatie?
• Woon je in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een verstandelijke beperking?
• Ben je korter dan 14 dagen geleden in een aangemerkt risicogebied voor corona geweest?
• Heb je een chronische afwijking of een aandoening waardoor je afweer verlaagd is?
• Ben en voel jij je nu gezond?

 

 

Als jouw klant op al deze vragen ‘nee’ (met uitzondering van de laatste!) heeft geantwoord, dan kun je haar met een gerust hart ontvangen en met de beschermingsmaatregelen die je in je nagelstudio toepast veilig behandelen!

Praktische tips
Natuurlijk probeer je zoveel als mogelijk rekening te houden met de 1,5 meter afstand regel daar waar mogelijk. Maar je kunt nog veel meer maatregelen treffen die eenvoudig zijn toe te passen en zowel jou als jouw klant extra bescherming bieden:
• Laat de klant van tevoren aangeven welke behandeling ze wilt en welke kleur op haar nagels. Op die manier kun je beter inschatten hoeveel tijd de behandeling in gaat nemen.
• Als de klant arriveert, laat zij dan zelf haar jas ophangen en zet een bak klaar waar ze haar persoonlijke spullen in kwijt kan, zodat die spullen niet mee hoeven naar de nageltafel.
• Laat haar eerst goed de handen wassen en aansluitend desinfecteren.
• Leg van tevoren een setje handschoenen klaar en een mondkapje en laat de klant deze aantrekken.
• De klant houdt tijdens de behandeling haar mondkapje op en handschoenen aan. Trek per vinger de handschoen naar voren en knip de bovenkant eraf, zodat de vingers tot het eerste kootje ‘vrij’ komen. Zo kun je prima de nagels behandelen en heb je beide de handschoenen aan.
• Laat de klant na de behandeling de handschoenen uittrekken en het mondkapje afdoen en deze in de daarvoor bestemde prullenbak deponeren.
• Laat haar opnieuw de handen wassen en desinfecteren.
• Breng wat fijne lotion op haar handen aan, zodat ze deze zelf kan in masseren.
• Betalingen bij voorkeur alleen via de pin! Tijdelijk is door de situatie rondom corona de limiet per transactie verhoogd naar € 50,00.

0

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen